موضوع :بازیگران زن ایرانی ، بیوگرافی بازیگران زن

پانته آ پناهی ها

بیوگرافی و زندگینامه

پانته آ پناهی ها بازیگر زن ایرانی در روز 9 آذر ماه 1356 در تهران بدنیا آمده است، او هم اکنون 41 سال سن دارد. تحصیلات : او از موسسه آموزشی عالی سوره، در رشته کارگردانی سینما در مقطع لیسانس فارغ التحصیل شده است. به صورت اتفافقی وارد تئاتر و منشی گری صحنه شد چون صدای جذابی داشت.

ازدواج و همسر

در این مورد در هیچ رسانه ای اطلاعاتی منتشر نشده است.

اینستاگرام پانته آ پناهی ها : instagram / PaniPana

پانته آ پناهی ها و همسرش

شبنم فرشادجو و پانته آ پناهی در پشت صحنه سریال بانوی عمارت

ورود پناهی ها به بازیگری و منشی گری صحنه

پناهی ها در این مورد گفت: (یک روز در دانشگاه تهران فردی را صدا می زدم و آقای حسین کیانی <نمایشنامه نویس و کارگردان> صدای من را شنید و آنقدر خجالتی بود که از یک نفر خواست تا از من بپرسد کار تئاتر می کنم یا نه؟ من هم گفتم نه، من تئاتر بلد نیستم! از من پرسیدند دوست داری تئاتر بازی کنی؟ من هم گفتم بدم نمی آید تجربه کنم، اما هنوز آشنایی با تئاتر نداشتم، آقای حسین کیانی من را سر تمرین های تئاتر بردند و تازه در پروسه تمرین فهمیدم چه اتفاقی در تئاتر می افتد آن مقطع مشکلاتی در زندگی داشتم و از حضور روی صحنه تئاتر به آرامش می رسیدم)

همسر پانته آ پناهی ها

منشی گری صحنه

خانم پانته آ پناهی ها در رابطه با منشی گری صحنه گفت: آن زمان کم سن و سال بودم و تئاتر «سیاها» را بازی می کردم و با خودم می گفتم؛ چه چیز بیشتری از بازیگری می خواهم؟ در تئاتر مهم بازی کرده ام، با این تئاتر به خارج رفته ام، خودم و گروه مان معروف و مشهور شدیم، پس همین برای من در عرصه تئاتر کافی است و باید دنبال کار دیگری بگردم که من را خوشحال کند به همین دلیل منشی صحنه شدم.

به همین دلیل ایشون منشی صحنه شدند.

بیوگرافی پانته آ پناهی ها

علاقه نه چندان به شهرت

ایشون علاقه ای به شهرت ندارند، همچنین که علاقه به شهرت ندارند و از حاشیه هم خوششان نمیاید و در این باره از زبان خودشان گفتند: اصلا شهرت را دوست ندارم چون همیشه فکر می کردم آدم باید کار خودش را انجام بدهد و سرش به کار خودش باشد. حالا چه اهمیتی دارد که مورد توجه قرار بگیرید، هر بار که در تئاتر جایزه گرفتم، واقعا خجالت کشیدم. وقتی به خاطر سریال «شهرزاد» مردم در خیابان یک جور خاصی به من توجه می کنند، وظیفه و مسئولیت سنگینی برای من به وجود می آید.

فیلم های پانته آ پناهی ها

(سینمایی)

جشن دلتنگی (۱۳۹۶) درخونگاه (۱۳۹۶) آااادت نمی‌کنیم (۱۳۹۴) آبجی (۱۳۹۴) اروند (۱۳۹۴) در سکوت (۱۳۹۴) لاک قرمز (۱۳۹۴) نفس (۱۳۹۴) بوفالو (۱۳۹۳) من دیگو مارادونا هستم (۱۳۹۳) جینگو (۱۳۹۲) خانوم (۱۳۹۲) مواجهه (۱۳۸۳) آن مرد را نکشید (۱۳۸۲)

(سریال)

شهرزاد
بانوی عمارت (1397)

(تئاتر)

نمایش نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه، کیومرث مرادی، تئاتر مستقل تهران، (مرداد و شهریور ۱۳۹۶) کالیگولا، همایون غنی‌زاده، تالار وحدت سالن هما، سال ۱۳۹۵ هملت

(جشنواره ها)

بهترین بازیگر زن در 34 جشنواره جهانی فیلم فجر برای بازی در «نفس» – ۱۳۹۵

دیپلم افتخار بهترین بازیگر فیلم خانوم در بخش نگاه نو 32 جشنواره فیلم فجر – ۱۳۹۲


35,690 بازدید

نظرات کاربران

۴
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

مریم شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

چقدر من از این هنرپیشه خوشم میاد

ناشناس پنج شنبه ۳ مهر ۱۳۹۹

مرضیه ،، از کارهای خانم پانته ا پناهی خیلی خوشم میاد ،، همیشه سلامت شاد باشه ،،

ناشناس پنج شنبه ۳ مهر ۱۳۹۹

مرضیه. ،، کارهای خانم پانته اُ پناهی رو خیلی دوست دارم. ،، همیشه موفق و سلامت باشند

ناشناس شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷

عالیه.موفق باشی…