موضوع :گوناگون

7sang

قسمت نخست سریال «هفت سنگ» در حالی ‌پخش شد که پیگیران حوزه فیلم و سریال، به سرعت دریافتند این سریال کپی مو به موی یک سریال آمریکایی است: «خانواده مدرن / Modern Family»؛ سریالی که دقیقاً مختصاتی مشابه «هفت سنگ» دارد یا منصفانه آنکه بگوییم «هفت سنگ» یک کپی ایرانیزه شده این سریال آمریکایی است که علاوه بر کپی مو به موی داستان ـ دست‌کم در قسمت نخست ـ حتی برخی دیالوگ‌ها هم کپی است.

«هفت سنگ» به کارگردانی علیرضا بذرافشان، که از قضا نویسنده یا‌‌ همان کپی کننده قسمت اول سریال نیز کارگردان بوده، روایت‌هایی از زوج‌‌ جوانی دارد که در پی پذیرش سرپرستی یک کودک هستند و روایت زوج دیگری را دارد که نسبت به پسر جوانشان حساسیت بالایی دارند و حال این «پسر جوان» قرار است دوستش (پسر) را به خانه بیاورد تا با هم درس بخوانند.

در مقابل در «خانواده مدرن» که از شبکه abc و «فارسی ۱» پخش شده، دو مرد همجنسگرا ‌فرزندی را به فرزندخواندگی ‌می‌پذیرند و در خانواده دیگر نیز «دختری جوان» است که دوستش (پسر) را به خانه می‌آورد تا با هم درس بخوانند. به جز دیالوگ‌های جنسی که در نسخه ایرانی خانواده مدرن قابل بیان نبوده، همه سریال و حتی مواجهه‌های دو خانواده درباره وقایع نیز تکرار شده و ظاهراً بذرافشان خانواده مدرن را پیش رو گرفته و سپس اقدام به بازنویسی آن، به شیوه‌ای که قابل تولید در ایران باشد، کرده است.

قسمت نخست این سریال، به رغم کپی‌کاری از سریال آمریکایی با بازی‌های ضعیف و پردازش ضعیف‌تری همراه بود که متأسفانه نتوانست نگاه منتقدان را جلب کند و در واقع این تجربه ـ سوای اینکه امری دور از اخلاق در حوزه فیلم و سریال‌ساز‌ی است ـ موفق نبوده است.

در پایین میتوانید بخشی ازویدیو مقایسه سریال هفت با نمونه خارجی اش را مشاهده نمایید.

دانلــــــود

شبنم مقدمی بازیگر سریال “هفت سنگ” به روزنامه اعتماد گفت: *در دنیا الگوبرداری هیچ چیز مذمومی نیست و این سریال هم نخستین و آخرین سریالی نیست که از نمونه خارجی کپی‌برداری کرده است. از همان ابتدا هم من و هم تمام عوامل تولید سریال و حتی تلویزیون این را می‌دانستند و اصلا چیزی نبود که هیچ کس در جریانش نباشد….

نه کسی به کسی دروغی گفته و نه اینکه قراری داشتیم که به کسی دروغی بگوییم. منتها تنها نکته‌یی که در این بین می‌ماند، این است که باید مجوز نام بردن از اثر در تیتراژ داده می‌شد که در این صورت تمام این بحث‌ها خاتمه پیدا می‌کرد و زمانی که این اجازه را نداریم، طبیعی است که سوءتفاهماتی اینچنینی به وجود بیاید. من اصلا نمی‌خواهم به این موضوع دامن بزنم به این خاطر که سریال هفت سنگ، مخاطب خود را جذب کرده است. چرا نمی‌خواهیم باور کنیم که همه آدم‌ها سریال امریکایی مدرن فامیلی نمی‌بینند؟! اگر مجموعه‌یی حتی ساختار کلی‌اش را از مجموعه‌یی دیگر وام می‌گیرد که به عقیده من هیچ اشکالی هم ندارد، چرا به این موضوع توجه نمی‌کنیم که تا همین حد هم ایرانیزه شده و طبق فرهنگ و عقاید ایرانی‌ها ساخته شده است؟
به عقیده من از یک جایی به بعد نقدها و مطالبی که در این باره نوشتند، به گونه‌یی به بهانه‌گیری و خصومت نزدیک شد.

من بازیگرم و چیزی که اتفاق افتاد را دارم می‌گویم و از حق هم نمی‌توانم بگذرم که با این مجموعه تلویزیونی با موضع‌گیری عجیب و مغرضانه برخورد کردند.

برای من سوال است مسوولان تلویزیون حواس‌شان به همه این موارد هست و اینکه از این موضوع غافل شده باشند را واقعا متوجه نمی‌شوم. اکنون هم که این مجموعه در حال پخش است، شک نکنید اگر اتفاق غیرفرهنگی در حال رخ دادن بود به سرعت جلوی پخش آن را می‌گرفتند.

بهنام تشکر گفت : برخی از مردم “هفت سنگ” را به نمونه فیلم تولید شده خارجی نسبت می‌دهند که خوشبختانه من آن فیلم را ندیدم و اطلاعی از شباهت این اثر با آن فیلم را ندارم اما از قرار گرفتن در این پروژه بسیار احساس رضایت می‌کنم و امیدوارم “هفت سنگ” بتواند لبخندی هرچند کوتاه را بر روی لبان بینندگان شبکه سه بنشاند.

گفته های علیرضا بذرافشان کارگردان سریال هفت سنگ در خصوص این موضوع به خبرنگار جام جم

شما تائید می‌کنید که سریال هفت سنگ را براساس سریال خانواده مدرن ساخته‌اید؟

این‌که سریال هفت سنگ بر اساس سریالی به نام خانواده مدرن ساخته شده، موضوعی نیست که پنهان کنیم اما برخی مخاطبان و البته برخی از اهالی مطبوعات و رسانه‌ها وقتی به نکته‌ای پی می‌برند، آن را مانند یک کشف بسیار بزرگ مطرح و گمان می‌کنند راز مهمی را کشف کرده‌اند که باید حتما آن را افشا کنند. در حالی که مصاحبه من و همکارانم در گروه نویسندگان سریال هفت سنگ با نشریات معتبر موجود است که گفته بودیم سریال هفت سنگ را بر اساس ساختار سریال خانواده مدرن طراحی کرده‌ایم.

ما نه تنها این مساله را اعلام کرده بودیم، حتی معتقدیم که این اتفاق اصلا چیز عجیب و غریبی نیست. در همه جای دنیا این اتفاق می‌افتد و حتی در کشور خودمان هم سریال‌های معتبر و بسیار مطرحی داریم که با اقتباس از نمونه‌های خارجی یا حتی کاملا منطبق بر آنها ساخته شده‌اند و در دوره خودشان بسیار سریال‌های موفقی بوده‌اند و در ذهن ما جزو بهترین سریال‌های تلویزیون ماندگار شده‌اند. من از این سریال‌ها اسم نمی‌آورم چون دوست ندارم تصور شود قصد تبرئه کردن خودم را دارم؛ اما واقعیت این است که این موضوع بسیار طبیعی است و اصلا ایراد محسوب نمی‌شود.

در چه شرایطی برداشت از یک سریال خارجی ایراد محسوب می‌شود؟

زمانی که یک سریال دقیقا شبیه نمونه خارجی ساخته شود طوری که مخاطب احساس کند شخصیت‌ها و اتفاقاتی که در سریال می‌بیند ایرانی نیستند و با فرهنگ و سبک زندگی خودش همخوانی ندارند. ما برای نگارش فیلمنامه سریال هفت سنگ که ۳۰ قسمت دارد، نزدیک به یک سال وقت گذاشتیم تا بتوانیم یک اثر پذیرفتنی و قابل قبول خلق کنیم. دقیقا ۱۱ ماه یعنی از اسفند ۱۳۹۱ تا بهمن ۱۳۹۲ مشغول نگارش فیلمنامه بودیم و همین زمان طولانی نشان‌دهنده میزان تلاش ما برای خلق یک اثر ایرانی قابل قبول است؛ زیرا اگر قرار بود یک فیلمنامه غیراقتباسی بنویسیم، اصلا نیاز به این همه زمان و کار و تلاش نبود.

سابقه من، خانم سارا خسروآبادی یا خانم فروهیده یا آقای جوانمرد که فیلمنامه سریال هفت‌سنگ را نوشته‌ایم کاملا روشن است. این گروه روی هم ۳۰ فیلمنامه سریال نوشته است، خود من دست‌کم ۱۵ سریال برای تلویزیون نوشته‌ام و فیلمنامه سریال‌های دیگرمان را در زمان کوتاه‌تری نوشتیم، ولی وقتی این گروه با این سابقه دور هم جمع شد تا فیلمنامه هفت سنگ را بنویسد، ۱۱ ماه زمان صرف کرد و حتی تعدادی از نویسندگانی که از ابتدا همراه ما بودند گروه را ترک کردند چون کار برایشان دشوار و فرسایشی شده بود.

چرا؟

چون آن‌قدر روی جزئیات دقت داشتیم و حساسیت به خرج می‌دادیم که طاقت نیاوردند. اگر قرار بود کپی بکنیم حتما کمتر از دو ماه نگارش تمام می‌شد.

اما شباهت هفت سنگ به سریال اولیه خیلی زیاد است!

این شباهت در چند قسمت اول زیاد است و بعد از آن سریال هفت سنگ راه خودش را می‌رود و مسیر خودش را در پیش می‌گیرد. علت شباهت قسمت‌های اولیه هم به این دلیل است که ما شروع سریال را به چند شیوه نوشتیم اما به این نتیجه رسیدیم که شروع نمونه خارجی آن بهترین شروع است. برای ساختاری که این سریال دارد، بهترین شروع همان شکلی است که خود سریال اصلی دارد و بهتر است ما هم به همین شیوه شروع کنیم اما همین قسمت‌های اولیه سریال هفت سنگ که به سریال اصلی خیلی شبیه است، پر از جزئیات، نکات ریز و شخصیت‌پردازی‌هایی است که نگارش آنها دو ماه طول کشیده است و بعد از آن نویسنده‌های ما مسیر خاص خودشان را پیدا کردند و سریال هفت سنگ مسیر خودش را طی کرده است.

پس هر چه جلوتر می‌رویم این شباهت کمتر می‌شود؟

بله. ساختار سریال به این ترتیب است که سه قصه همزمان تعریف می‌شود و در نهایت این قصه‌ها به هم ارتباط پیدا می‌کنند. این ساختار ممکن است در سریال خانواده مدرن و ده‌ها سریال دیگر در دنیا استفاده شده باشد. اگر دقت کرده باشید مساله برداشت سریال هفت سنگ از این سریال خارجی در سایت‌هایی مطرح شده که حاشیه‌سازی را دوست دارند و متاسفانه حاشیه‌پردازی در کشورمان به یک فرهنگ تبدیل شده است؛ از حاشیه مسابقات ورزشی و رخدادهای هنری گرفته تا رویدادهای سیاسی که به نوعی تفریح و لذت تبدیل شده است.

فارغ از این مساله فکر می‌کنید سریال مورد توجه قرار خواهد گرفت؟

بله از همین ابتدا سریال مورد استقبال قرار گرفته و من فکر می‌کنم کسانی که دوست دارند به دور از این حاشیه‌ها سریالی را تماشا کنند که برایش زحمت کشیده شده، با اندکی صبر در شب‌های آینده خواهند دید هفت سنگ مسیر خودش را می‌رود و البته همچنان تاکید می‌کنم این سریال برگرفته از سریال خارجی خانواده مدرن است و این کار می‌تواند برای دوستانی که قصد دارند یک سریال ایرانی خوب از یک نمونه خارجی بسازند، به عنوان یک نمونه خوب مورد توجه و بهره‌برداری قرار بگیرد.

مناسبات شخصیت‌ها و روحیاتشان کمی هم سریال هفت سنگ را به خانه سبز شبیه کرده است. در این مورد چه نظری دارید؟

آرزویم این است که این اتفاق بیفتد و خیلی دوست دارم هفت سنگ در ادامه خانه سبز و همسران باشد زیرا این دو سریال در زمان پخش فرهنگ خانواده‌های ایرانی را متحول کردند و توانستند ارتباط و مناسبات افراد خانواده را التیام بدهند. زمانی بود که اعضای بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانستند با هم حرف بزنند، مشکلاتشان را مطرح کنند، گفتن بعضی چیزها تابو بود، ابراز علاقه نکوهیده بود و افراد خانواده درباره بسیاری مشکلات به راه‌حل مشترک نمی‌رسیدند، اما خانه سبز و همسران بر این فرهنگ تاثیر گذاشتند. من افتخار می‌کنم اگر هفت سنگ حتی ۵ درصد شبیه خانه سبز و همسران شده باشد.

منبع : تابناک – جام جم


11,079 بازدید

نظرات کاربران

۸۲
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

ارشام چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵

ممنون

دلارام جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

آره هفت سنگ خیلی شبیه خانواده مدرنه جالبه تا حالا دقت نکرده بودم خخخخخخ

نجمه یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳

عالی بود

نجمه یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳

عالی

مهرانه پنج شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳

من هفت سنگ رو به عشقه ماهور کوچولوی ناز توی این سریال می بینم!

باران شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۳

من که نسخه ی خارجی این این سریال رو ندیدم ولی قطعا اگه یه توی این سریال فقط کمی خلاقیت به خرج میرفت صددرصد بهتر میشد مامیخوایم به زورم که شده اسم طنز رو به یه سریال نسبت بدیم به نظرمن بعضی قسمتای این سریال واقعا لوس وبی مزه شده اونم فقط به خاطر اینکه به زور مخاطب رو بخندونه ما طنز هایی مثل پایتخت هم داریم که اصلا با این سریال قابل مقایسه نیست اگه بازی خوب خانم مقدمی و اقای تشکر نبود که دیگه باید فاتحه ی این سریال رو میخوند ازاقای بذرافشان بعد ازسریال نابرده رنج انتظار کار فوق العاده بهتری میرفت

مونا چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳

سریال کپی می کنید حداقل توش یکم خلاقیت به خرج دهید. ولی نه دیگه واو به واو. تو قسمت اول حتی رنگ دوچرخه هم همان بود فقط به جای خانوم خوشتیپ پیرزن۹۰ ساله بود. بد نیست خودتان خلاقیت به خرج بدید و پول در بیاورید. از ماه رمضان سال ۸۷ تمامی سریال های شبکه ها مزخرف شد. فکر کنم اگه سریال های سال های قبل بدید بیشتر مخاطب دارید. باز هم موفق باشید.

شقایق چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳

هفت سنگ واقعا سریال مزخرفی هست وفقط به درد بچه های زیر ۱۰ سال می خوره

tanaz asadi دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳

نه اصلا هفت سنگ مزخرف نیست

ناشناس دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳

بازیگران توانا واین سریال واقعا حیف شد میشد بهترازاین باشه

سولماز دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳

به نظر من موضوع این سریال به درد ماه رمضان نمی خوره باید ی سریال دیگه واسه ماه رمضان میذاشتن ولی به هر حال از این که حداقل یه سریال طنز گذاشتن تاحوصله مون سرنره ازشون ممنونم چون به نظرمن بقیه فیلم هاشون به درد نمیخوره

طناز دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳

هفت سنگ خیلی سریال مزخرف وبی خودی است
کسی زیادی ایراد نگرفته فیلمشون خوب نیست.

زهرا دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳

ما که کار گردان های به این خوبی داریو پس چه دلیلی دارد که از روی فیلم های خارجی سریال بسازیم من واقعا برای تمامی کسانی که این عمل زشت را انجام داده اند متاسفم

احمدرضا دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳

به نظر من یک سریال بی محتوا و بی موضوع است که هیچ قرابتی با زندگی ایرانی ها نداره … ما که اصلا ازش لذت نبردیم .. بهتره از کارگردانان و نویسندگان بهتری برای ماه رمضان استفاده بشه و لااقل یک اثر جذاب و تاثیر گذار پخش بشه

ياسمن دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳

خانم سهیلا شما که سریال نگاه نمی کنید چه جوری نظر میدین بعدشم پس شما چی نگاه می کنید سوال برام
راستی شما که سریال نگاه نمی کنید چه جوری با آیدا موافقید

فاطمه دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳

خیلی سریال مسخره ای است .حیف بازیگران

ناشناس دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳

سریال خوبی برای این ماه نبود

کیمیا دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳

هم خوبه هم بد یه جوریییییییییییییییییییییییییه

سیروس یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳

ببخشید اینو میگم اما هفت سنگ خیلی چرته
واقعا مزخرفه

سعیده یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳

خیلی بیخود است حیف از اون بازیگران

یلدا یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳

خیلی بی مزه است

سارا یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳

واقعا برای اقای بذر افشان متاسفم

arash شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳

در طول سال ۱ ساعت هم پای تلویزیون یا ماهواره نمی‌شینم.پرتو پلاست از بس.بزرگترین موهبت زندگیم اینترنت

رها شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳

سلام به نظر من سریال های ماه رمضون امسال زیاد جالب نیستند ولی مدینه نسبت به به بقیه قشنگتره.من عاشق شخصیت مدینه هستم

صدام کن مهسا جون شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳

فیلم خوبیه ما خانواده ی مدرن رو هم دیدیم جالبه

دوست شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳

همه سر کارید.

مهرو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳

به نویسنده خسته نباشید میگم اما نسخه اصلی رو به همه. پیشنهاد می کنم.

ali شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳

خیلی قشنگ بود.

الهام جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳

منم با ایدا مواقم

نرگس جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳

منم با ایدا موافقم،اما اگه سریال خارجیشو دیده بودم بازهم با وجود بازیگران ایرانی هفت سنگ برام جذابتر بود

کیوان جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳

با آیدا کاملا موافقم!

الهام پنج شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۳

به نظر من بازیگرا گناهی ندارن ول کنین هرچی باشه قشنگه

ساره پنج شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۳

من به شخصه نمیدونستم فیلم کپی شده ولی احساس کرده بودم که ساختار فیلم غربیه،من با نظر آقای ناشناس موافقم

زهرا چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳

خیلی مسخره س این سریال

آیسان چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳

نمی چرا خسته نمیشن که این فیلمای مسخره رو درست می کنن

آیسان چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳

نظری ندارم

آیسان چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳

نمی دونم هیچ علاقه ای به فیلم ندارم که در موردش نظر بدم

عاطفه چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳

فیلم خوبیه دیگه اون قداهم بد نیست ولی من مدینه رو بیشتر دوست دارم البته اینم قشنگه

مــــــن چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳

کار ما شده ایرانیزه کردن فیلم های خارجی متاسفم !!

میلاد چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳

آیدا خانوم و اونایی که باایشون موافقن . مهم نیست که ما اون فیلم رو دیده باشیم یا نه. مهم اینه که این فیلم تقلید از فرهنگ و سبک زندگی چندتا خانواده امریکایی هست و هیچ شباهتی با زندگی ما ایرانی ها نداره . خودتون هم می تونید مقایسه کنید . اگه هم بهش بی تفاوت باشیم کم کم این فرهنگ تو خانواده ما وارد میشه ، شاید زیاد جدی نگیرید اما جدی هست ….

ترلان چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳

فیلم خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بیخودی مسخرس خیلی مدینه قشنگه سلیقه که ندارن

اندیشمند چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳

خوب شدلا اقل فوتبال داره ما روحسابی مشغول میکنه مجبورنیستم این سریالهای بی معنی رونگاه کنیم

من سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳

نمیدونم چرا هر کاری ایرانی ها میکنند اینقدر دنبالش را مردم میگیرند تا گندش دراد خوب شما یکم ساکت باشید تا خارجی ها بمون نخندن و بگن ایرانی ها چقدر احمقند

امید یاوری سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳

سلام به همه

مریم سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳

سلام کلا سریالهای ماه رمضان امسال خوب نیست بابا یکم واقعگرایی بد نیستا کدوم مرد ایرانی اینقد بیکاره؟ تو فیلم هفت سنگ مردها همهش خونه هستن زندگیهاشونم توپ خونه ماشین همه چی درجه یک بابا ادرس بدینم ما هم بریم یاد بگیریم گل بگیرین این سینمای لعنتی رو

م سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳

واقعا جای تاسف داره انقدر که مردم گیر دادن این همه کارگردان و بازیکن ها زحمت کشیدن به جای تشکر گیر دادن که سریال مثل مال خارجی هاست که واقعا هست ولی دیگه بسته خارجی ها یادشون رفت اینا هنوز گیر دادن

مریم سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳

این سریال مسخره رو کپی نمیکردن چی میشد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! این سریال شاید در امریکا جنبه طنز داشته اما در ایران خیلی هم مسخره کارگردانی و اجرا شده

سمیرا سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳

خوب شد این ساختمان پزشکانو ساختن…یه ذره از خودتون تو انتخاب بازیگر خلاقیت نشون بدید…خدایی هیچ طنزی بهتر از ساختمان پزشکان نبود و نیست…

اندیشمند سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳

هیچ کدوم ازسریالها جالب نیستن ونکته قابل فهم ومهمی که به درد جامعه بوخوره ندارن

یه هموطن دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳

با سلام خدمت همه دوستان اینکه ما ادای کسی را در بیاوریم کاره درستی نمی باشد کاش سریالی در ایران پخش شود که دیگران از روی آن کپی نمایند و الگویی جهانی شود مثل سریال های کره ای .وافعا سریال پنج خورشید ، او یک فرشته بود ، روز حسرت از جمله سریال هایی است که بسیار موفّق عمل بوده ولی در این ماه رمضان سزیال خوبی را ندیده ام …

مبینا دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳

خیییییییییییییییلی عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییی لطفا دانلود فیلمش را بذارید

دخو دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳

دیدنش جز پر کردن وقت فایده ی دیگرای نداره متاسفم

آرمان دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳

حالا خوبه گفته بودن از روی خانواده مدرن قراره بسازن. همش دنبال حاشیه اید. سریال عالی هست. دست و پنجشون درد نکنه. خیلی سریال آموزنده ایست.

سمیه دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳

این سریال نماد بارز دزدیه اونم تو ماه رمضان. اصلا خنده دار نیست فقط جلف بازیه . خلاقیت موجب پیشرفت غرب شد که ما ازش بی نصیبیم….دیدن فوتبال ثوابم داره تازه خانم ها در برابر این سریال سخیف

leily دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳

از خود سریال بگید ایرادش چیه کجاش اشکال داره چه ربطی داره که از یه سریال تقلید شده خوب چارچوب کلیش تقلید شده مگه عیبی داره شما خود سریالو ببینید بعد نظر بدید

paria دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳

همچین میگی تو سره هفت سنگ بکوبی انگار یکی داره به بچت توهین میکنه …!
با فقط یه کم اطلاعات سینمایی همه میتونن بفهمن که مدینه بهتره !!
یه مقدار عامه پسندی رو بذارین کنار !!

ناشناس دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳

هفت سنگ مدت ها پیش قرار بود پخش بشه شبکه سه و صدا و سیما خودشون و راحت کردن… دیگه هر چیزی و ماه رمضان پخش میکنن…

واقعا نمیتوتم مقایسه کنم سال پیش مادرانه خیلی تاثیرگزار بود و اتفاقا بازیگر اصلیش هم اقای سلطانی بودن و خیلی به دل نشستن اما هفت سنگ با وجود اینکه ما نگاه میکنیم و خوب میخندیم گاهی و اینها اما بهمون برخورده از یه سریال با مضمون غیر اخلاقی کپی برداری شده…

مگر آقای بذر افشان با ساخت نابرده رنج اتفاق صد چندان بهتری و رقم نزده بودن؟ چرا باید یه همچین سریالی بسازن جای تاسفه هنرمندانی سریال نابرده رنج و ساختن بیان بشینن یه سریال اونطوری رو ببینن که بتونن خوب کپی کنن…

آیا انقدر جذاب بوده نظام خانوادگی شکل داده شده در اون سریال؟؟

جالبه لوکیشن هاام اصلا مناسب نیستن… شخصیت ها در حالی از نداری میگن که در خانه های آن چنانی زندگی میکنن… نگید که همه مستاجرهای ما چنین خونه هایی دارن و همه زوج های جوون همچین خونه هایی اجاره میکنن برای زندگیشون و تازه از مشکلاتم میگن… واقعا نمیدونم چرا انقدر دور از واقعیته این چیزا تو فیلما ما…

بعد معلوم نیست مرد خانواده محسن چه کاره اس همه اش تو خونه اس… هیچ وقت نشون داده نشده تا اینجا این سرکار رفته یا کارش چیه اصلا!

من خودم نویسنده ام اما متاسف شدم وقتی فهمیدم این کار کپیه… چون حداقل از سازندگان نابرده رنج توقع بیشتری داشتم… صد برابر بیشتر….

اون مضمون و محتوا مثل اینکه دستمایه ای برای شهرت و اسم بهم زدن این عزیزان بوده تا برگرفته از جان و دل هر چند حداقل همسر آقای بذرافشان که در ایلام زندگی میکردن خودشون در شرایط جنگ بودن و علاقه مند به ساخت اون فضا اما این همه سوژه اون کار موفق نابرده رنج… چرا باید دست به کپی زد؟

کلا از کپی خوشم نمیاد… حالا اگر از آثار ادبی قدیمی الهام یا کپی بشه میگیم یه چیزی ولی از یه فیلم اونم چونان سریالی جای تاسفه فقط…

کاش افراد دغدغه مندتری وارد این عرصه بشن…

پریا یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳

من با الهام موافقم!
ترجیح میدم حرف اضافه نزنم،ولی دوستانی که بدون هیچ فکر ومنطقی طرفداری بیهوده میکنن بهتره یه بار دیگه نظر ایشونو با آرامش بخونن،این سریال هیچ چیز قابل دفاعی نداره واقعا!

gygyly یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳

خیلی هم سریال خوبیه حالا چه اشکالی داره شبیه باشه

الهام خانوم شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳

سریالش جدیدا خیلی بهتر شده……..هدفش این بوده که دل خونواده های ایرونی رو شاد کنه………….حالا به هر روشی…………

کوثر شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳

فقط حاشیه سازی میکنن…بزارین فیلمو ببینیم دیگه….والا

حانیه جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۳

خییییییییییییییلیییییییییییم سریال قشنگیه!!!
هرکی میگه نه بره همون مدینه ی بی نمک وفوتبالای وقت تلف کن رو نگاه کنه!!
واقعا براتون متاسفم!

ناشناس شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۳

دوست عزیز اگر فقط یک نگاه به نظرات این سایت بکنی متوجه میشی که سریال مدینه حداقل موضوعش جدیده و واو به واو از یه سریال امریکایی کپی نشده حداقل ارزش دیدن داره بعدشم هر کسی یه نظری داره شما نمیتونی همین طوری بگی که واقا براتون متاسفم

آيدا جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۳

ولی خوبه ها زیادم سریال بدی نیست

atieh پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳

به نظر من که سریال خیلی بامزه ای هست بازیگران هم بسیار خوب هستن ودر کل خیلی سریال جذابی است اما نمیدونم چرا همه دوست دارن حاشیه سازی بی خود کنن

reza bajelan پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳

پس قضیه نویسنده چیه دیگه؟خواهشا دیگه اسمشو ننویسید

الهام پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳

عزیزم شما مثل اینکه خانواده مدرن ندیدی یه وقت میگیم اقتباس که همه تو دنیا این کار انجام میدن اشکالیم نداره یه وقت میگیم کپی از نوع سطح پایین که از رنگ دوچرخه و حرکت دوربین و کل سکانس تماما کپی شده از چی دفاع میکنی عزیزم بشتر تاترایی که اجرا میشه اقتباس نمایشنامه های مشهور دنیاس کسی ایراد نگرفته ولی این دیگه خیلی بی شرمانست مثلا چیش خوبه شما یک نکته مثبتشو بگو ما هم بدونیم این جناب سیروس مقدم هم که دیگه انگار سوزه دیگه ای جز کارخونه وپول نزول نون حروم و…پیدا نمیکنه جدیدا که زده تو خط فلاسفه تا دیروز ارسطو بود حالا شده افلاطون ۲ روز دیگه سقراط بقراط در کل همگی بسیار ضعیف وسطح پایین من که جز جام جهانی چیز دیگه ای نمیبینم خدا به خیر بگذرونه بعد جام میخوام چکار کنم

حمیدرضا پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳

سریال خوبی است ولی به نظر من تو این سریال افراد شوت ( که توی سریال های طنز به کار می روند ) خیلی زیاده به نظر من ایران باید از فیلم های مثل پایتخت حمایت کنه تا از این نوع فیلم ها ساخته بشه ! چون تو فیلم پایتخت افراد شوتی وجود نداشتند و اطفاقاطی که واسشون پیش می یومد جالب و خنده دار بود

سولماز پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳

سریال خوبیه اما من مدینه رو خیلی بیشتر دوست دارم چون به نظر من سریال رو یه قصه خیلی خوب و مشخص میگرده به نظر من بهترین سریال ماه رمضون امسال مدینه ست اخه مگه میشه کار های اقای مقدم بد باشه

فاطمه پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳

بنظر من فیلمش فوق العاده است اما نه خانواده مدرن بلکه هفت سنگ…بازیگر های این فیلم خیلی قشنگ بازی کردند…نسخه ی ایرانی همیشه بهترینههههه…در ضمن بابت رفتار ناشایست برخی از دوستان که به صفحه ی اقای بذر افشان سر زده اند و بی احترامی کرده اند بسیار متاسفم… واز طرف بقیه ی ایرانیان دوستدار کارهای ایشون..از ایشون عذر خواهی میکنم

حانیه پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳

خانوم زهرا سادات شما که این سریال رونگاه نمیکنین نیازی نبود که بیایین ای ن متن روبخونین یا حتی نظربدین ومدینه رو توسر هفت سنگ بکوبین…
شما برین همون مدینه جونتون رو نگاه کنین!!
من نمیدونم چرا وقتی تلویزیون یه سریال خوب روپخش میکنه همه ی رسانه ها وفضای مجازی هی میخوان هرطور که شده روش یه عیبی بذارن یا براش حاشیه درست کنن ومثل جارچی ها جاربزنن که وای بیبینید چه اطلاعاتی پیدا کردم وچی شده وخیییلی حس زرنگی میکنن اما وقتی تلویزیون یه سریال مزخرف ووقت تلف کن پخش میکنه همه به به وچه چه میکنن که عجب سریال فاخروآموزنده ای بود!!!
همه حرف من اینه :آآآآآآآقا هرکی خوشش نمیاد نیگا نکنه واظهارنظرات مسخره نکنه …کسی مجبورتون نکرده که!!؟
برید همون مدینـــــه رونگاه کنین حالشو ببرین…
زنده باد بهنام تشکر

من شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۳

معلومه که مدینه از این سریال فوووووق العاده بهتره اصلا قابل مقایسه نیستند باهم. من موندم وقتی این سریال کپی شده پس نویسنده های محترمش دقیقا چه کاری انجام دادن؟ خب اول سریال مینوشتن کپی شده ی نسخه ی امریکایی با اندکی تغییرات

علیرضا ناصری پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳

کلا فیلما و سریالای ایرانی کپی خارجیاس و دوزار نمیارزه راستی این یارو افلاطون نزول خور تو مدینه چه قدر ترسناک

anis پنج شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳

واقعا…
:-)))))))))))))))))))))))))))))

H.M/FULL پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳

با ایدا موافقم

mina چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳

فیلم خوبیه و لی اصلن به درد ماه رمضان نمی خوره بیش تر در مورد تربیت خانوادگیه که زمان دیگ هم می شد پخش بشه

سهیلا چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳

من که اصلا هیچ کدوم از فیلما رو ندیدم
تعریف مدینه رو شنیدم…

اها راستی با آیدا جـــــــــان هم موافقم

پانته آ چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳

بیچاره آقای بذرافشان…
صفحه شخصیشون پربود از بدوبیراه…
خییییییییلی وضعیت اسفناکی بود…
خوب من خوشبختانه اون سریالو ندیدم،اما از هفت سنگ راضیمممممممممممممممم خیلیم خوبهههههههه
♥♥♥♥♥♥♥
کاش اقای بذرافشان به فعالیتشون تو صفحشون ادامه بدن…
لطفا ب گوششون برسونین..

زهرا سادات چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳

ما که اصلا این سریال و نگاه نمیکنیم..
فقط مدینه کاری از سیروس مقدم عزیز که واقعا کاراش اثبات شده….

mobina چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳

دقیییییییقا با آیدا موافقم

مریم چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳

قسمت اولش خیلی جالب نبود.اما قسمت های بعدی خیلی خوب شدن

آيدا چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳

جالب بود ما ک ماهواره نداریم از کجا باس بدونیم ک شبیه یه فیلم خارجیه!!