دلیل پذیرفته نشدن فیلم کاناپه کیانوش عیاری در جشنواره فیلم فجر

روز گذشته لیست فیلمهای بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر 95 منتشر گردید . اما در این میان چندین اثر شاخص و مهم حضور نداشتند. یکی از این فیلم ها فیلم کاناپه به کارگردانی کیانوش عیاری بود که توسط هیات انتخاب پذیرفته نشده بود.

این کارگردان سرشناس در گفت و گویی اعلام کرده هیچ اعتراضی به این تصمیم ندارد و با تصمیم قبلی خودش، هیچ کدام از خانم‌های فیلم “کاناپه” در خانه خودشان و مقابل محارم روسری به سر ندارند و در عوض از کلاه گیس در این بخش‌ها استفاده شده است.


عیاری با اشاره به اینکه به نظرش انتخاب نشدن فیلم “کاناپه” از سوی هیات انتخاب جشنواره فجر کاملا طبیعی و قابل پیش بینی بوده گفته است: من از ابتدا می‌دانستم که این فیلم برای بخش جایزه انتخاب نخواهد شد، زیرا بازیگران خانم ما در این فیلم روسری به سر ندارند، در “کاناپه” شش بازیگر خانم ایفای نقش کرده‌اند که همه آنها موهایشان را با نمره چهار کوتاه کردند. تمام سکانس‌های فیلم این خانم‌ها با کلاه گیس هستند و پوشش خاصی ندارند.

روز گذشته حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر اعلام کرده بود که فیلم “کاناپه” به دلیل ممیزی از حضور در جشنواره جا مانده و عیاری هم در واکنش به این صحبت می‌گوید: از ابتدا برای من روشن بود و می‌دانستم که دوستان این فیلم را کنار می‌گذارند. یعنی به شخصه این موضوع را می‌دانستم، و با این علم فیلم را ساختم. هیچ اعتراضی ندارم بلکه منتظرم آنها به من اعتراض کنند که چرا این بازیگران خانم را بدون روسری جلوی دوربین فرستادی!

کارگردان فیلم توقیف شده “خانه پدری” می‌‌گوید زحماتی که برای این فیلم کشیده اصلا برایش مهم نیست و او یک تصمیم عجیب و غافلگیرکننده گرفته که پای آن خواهد ایستاد: “دیگر هیچ فیلم سینمایی نمی‌سازم که خانمها در آن روسری به سر داشته باشند چه در خلوت خودشان چه در مقابل محارم این کار را نخواهم کرد.”

البته عیاری درباره اینکه آیا ممکن است در سرنوشت فیلم او برای نمایش در جشنواره اتفاق خاصی رخ دهد یا نه گفته: چند ساعتی از اعلام این خبر می‌گذرد. باید صبر کنیم ببینیم اتفاقات جدیدی رخ می‌دهد یا خیر. البته موهای این دوستان تراشیده شده تا کلاه گیس‌ها به صورت مشهود مشخص باشد که موی خانم‌های بازیگر نیست

“کاناپه” روایت زندگی دو خانواده ای است که می‌خواهند با هم وصلت کنند اما در نهایت یک کاناپه باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی آنها می‌شود. فرگل فربخش ، ابوالفضل پورعرب ، فرهاد آئیش ، بابک حمیدیان ، فریبا کامران ، آتوسا انواریان، بیتا بیگى و جهانگیر الماسی از بازیگران این فیلم سینمایی‌اند.


3,326 بازدید

نظرات کاربران

۱
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

نقی لو چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵

سلام خسته نباشید نمیدانم چطور ولی عاقبت شما مرزی بین خاله بازی و سینما تعریف کردید. سپاس سپاس فراوان