موضوع :اخبار سینما ایران ، دنیای هنرمندان ، فیلم و سریال

فیلم روز صفر به کارگردانی سعید ملکان یکی از فیلم هایی است که در جشنواره فیلم فجر 98 حضور دارد. ما در این بخش از آریا پیکس به معرفی و داستان و عوامل و بازیگران فیلم روز صفر می پردازیم.

معرفی فیلم روز صفر

روز صفر عنوان فیلمی به کارگردانی سعید ملکان، نویسندگی سعید ملکان و بهرام توکلی و به تهیه‌کنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم در بخش نگاه نو سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت. سعید ملکان گریمور مطرح سینما می باشد که این فیلم اولین تجربه کارگردانی اش می باشد.

ساعد سهیلی در نقش ریگی

ساعد سهیلی در فیلم روز صفر در نقش ریگی

داستان فیلم روز صفر

روز صفر روایتی از یک اتفاق ملتهب معاصر است . این فیلم درباره ماجرای  عملیات و چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی می باشد و ساعد سهیلی نقش ریگی را ایفا می کند و امیر جدیدی در نقش مامور اطلاعات این پرونده حضور دارند.

بازیگران فیلم روز صفر

بازیگران فیلم روز صفر

امیر جدیدی و ساعد سهیلی , تینو صالحی , مهدی قربانی و  …

نقد فیلم روز صفر

فیلم «روز صفر» تمامی المان یک اثر شاخص و پرفروش را دارد، از قهرمان گرفته تا فیلمنامه خوب، عوامل حرفه ای و حضور بازیگران شاخصی نظیر امیر جدیدی، ساعد سهیلی و … و اگر سرنوشت فیلم تختی برای آن تکرار نشود می تواند فروش خوبی را در گیشه کسب کند.

اولین ساخته سعید ملکان پر از سوسپانس های مخاطب پسند است و از نیمه های فیلم ریتم کند فیلم شتاب بیشتری به خود می گیرد و بیینده را در دائم با چالش های متعددی مواجه می کند و حتی در برخی صحنه اکشن فیلم مخصوصا صحنه های درگیری پاکستان و دستگیری ناموفق عبدالمالک ریگی مخاطب خود را مجذوب و شیفته خود می کند.

«روز صفر» از آن دسته فیلم هایی است که اثرش و بازی بازیگران و حتی جلوه های بصری فیلم تا مدت ها همراه تماشاگر می ماند و بیننده حتی پس از ترک سالن تا ساعت ها درگیر آن خواهد بود.

از نکات قابل توجه «روز صفر» اجرای فیلم و جنبه‌های فنی قابل‌توجه آن است که در بعضی از سکانس هایش، حتی پای خود را از استانداردهای معمول سینمای ایران فراتر می‌ گذارد، هرچند که در تعداد انگشت شماری پلان بسیار تصنعی از آب درآمده، اما بعد و جنبه مثبتش بسیار بیشتر قابل توجه است. / منبع : سلام نو

زمان اکران : اولین اکران فیلم در جشنواره فیلم فجر سی و هشتم در سال 98 و اکران عمومی آن در سال 99 خواهد بود

حواشی فیلم

مسعود فراستی منتقد سینما در نشست خبری فیلم در جشنواره فجر حضور یافت و اعلام کرد که فیلم روز صفر بهترین فیلم جشنواره از نظر او می باشد.

جوایز و افتخارات فیلم


 

تیزرها و آنونس ها

اولین تیزر فیلم


13,397 بازدید

نظرات کاربران

۰
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.