سریالهای رمضان 92 Ramezan 92

گزارشی از سریال های تلویزیونی که در ایام ماه مبارک رمضان 92 از شبکه های مختلف پخش خواهند گشت برای شما عزیزان آماده شده است

شبکه یک سیما: « سریال دودکش » (محمدحسین لطیفی):

شبکه یک که سال گذشته از اعتماد به زوج فلورا سام در مقام کارگردان و مجید اوجی تهیه کننده به نتیجه دلخواه نرسید، سریالی که پیشتر، از روی آنتن رفتن آن در اردیبهشت ماه جاری خبر می رسید را برای ماه رمضان امسال خود کنار گذاشته است. این سریال به نام «دودکش» با کارگردانی محمدحسین لطیفی و حضور تهیه کننده ای ناشناس به نام زینب تقوایی سال گذشته مراحل تولید خود را آغاز کرد و این روزها آخرین مراحل تصویربرداری و تدوین همزمان را سپری می کند. گویا قرار است مهدی فرجی مدیر شبکه یک هفته آینده در دیدار از پشت صحنه این سریال خبر مناسبتی شدن و پخش آن در ایام ماه رمضان را رسانه ای کند.

قصه سریال «دودکش» درباره دو خانواده است که زندگی ساده ای دارند و یک قالیشویی را اداره می کنند، اما هر بار ماجراها و مسائلی برای آنها اتفاق می افتد که زمینه ساز موقعیت های بامزه ای می شود.

زوج بهنام تشکر و هومن برق نورد پس از موفقیت در سریال های «ساختمان پزشکان» و «دزد و پلیس» این بار در کنار چهره هایی چون سیما تیرانداز، الناز حبیبی و نگار عابدی نقش های اصلی این سریال کمدی 26 قسمتی را ایفا می کنند. البته سال گذشته برخی گمانه زنی ها حاکی از آن بود که تلویزیون به دلیل آنکه لطیفی جذب شبکه نمایش خانگی شد و سری اول سریال «قلب یخی» و «ساخت ایران» را ساخت، برای بازگشت او به سیما رضایت نخواهد داد، اما این طور نشد و مسؤولان تلویزیون رویه ای متفاوت با مهران مدیری را در قبال لطیفی اتخاذ کردند.

شبکه دوم سیما: «سریال خروس» (سعید آقاخانی):

پس از شبکه یک، شبکه دو نیز با خیال نسبتاً راحتی به استقبال ماه رمضان خواهد رفت. این شبکه که سال گذشته سریال به شدت سطحی و ضعیف «چمدان» را با حمایت معاونت سیما و در ساعتی نامناسب روی آنتن داشت، طعم تلخ شکست را چشید. با این حال مسؤولان شبکه دو که دست خود را برای امسال نیز خالی می دیدند، تصمیم گرفتند تا سریال «خروس» را به جای عید، برای ماه رمضان کنار بگذارند. همین شد که به سازندگان توصیه شد تا تعداد قسمت های خود را به 26 قسمت برسانند و این سریال را برای ماه رمضان آماده کنند.

سریال کمدی «خروس» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی علیرضا ابراهیمی دلیجانی اوایل بهمن سال گذشته کلید خورد و ضبط تصاویر پس از تصویربرداری در لوکیشن هایی چون خیابان بهشتی، رسالت، لویزان، خیابان جشنواره، اتوبان ارتش، بلوار مرزداران و… اواسط فروردین ماه جاری به اتمام رسید. تاکنون بیش از 60 درصد تدوین پروژه نیز انجام شده است. حمید لولایی، جواد رضویان، یوسف تیموری، کریم اکبری مبارکه، مرضیه صدرایی، سپند امیر سلیمانی، مهسا کریم زاده، ملیکا شریفی نیا، یلدا قشقایی، دانیال معصومی، سیروس میمنت، بهشاد شریفیان، حمید لیقوانی، کریم قربانی، عاطفه باقری، عزت ا… مهر آوران، بیتا خردمند، اصغر حیدری، سادیا جلالی پور، ابراهیم شفیعی، داوود مقدادی و علیرضا درویش در این سریال بازی داشته اند.

در خلاصه داستان این سریال خروس  آمده است: «پدر خانواده دچار مشکل غیرمنتظره ای می شود که خانواده را به یک بحران می کشاند. پسر خانواده که تنها دوستش یک خروس است، برای کمک به اعضای خانه و خروج از این بحران، تصمیم می گیرد نقشه ای جالب را طراحی و اجرا کند؛ نقشه ای که مو لای درزش نمی رود و در پس این نقشه، مغز متفکر یک خروس قرار دارد!»

فیلمنامه سریال را مصطفی کیایی نوشته که تجربه نگارشی سریال های «نقطه سر خط» و «راه در رو» را نیز برای آقاخانی در شبکه سه دارد و خود نیز کارگردانی فیلم های سینمایی «بعد از ظهر سگی سگی» و «ضد گلوله» را بر عهده داشته است. سازندگان که ابتدا قرار بود این سریال را حداکثر در 15 قسمت 45 دقیقه ای برای عید بسازند، با تصمیم جدید شبکه در تدوین سریال و تغییر زمان بزنگاه ها و تعلیق های قصه، تلاش دارند در ماه رمضان رقابت را به رقیبان واگذار نکنند. در هر حال این سریال گزینه قطعی شبکه دو برای ماه رمضان خواهد بود.

شبکه سوم سیما: «سریال مادرانه» (جواد افشار):

شبکه سه با «خداحافظ بچه» در ماه رمضان سال گذشته آنتن را به خوبی از آن خود کرد و به عبارت بهتر آبروی تلویزیون را خرید، اما مدیران این شبکه چندان قدرشناس سازندگان سریال مذکور نبودند و به دلیل عدم تسویه حساب با آنان موجب شدند تا نطفه تولید سریال جدید، توسط این گروه بسته نشود. گویا داود هاشمی تهیه کننده «خداحافظ بچه» در صدد بوده تا سریال ماورایی جدیدی با عنوان «احضار» را برای شبکه سه تهیه کند، اما زمانی که می بیند شبکه اقدامی برای تسویه حساب های سریال قبلی او انجام نمی دهد، قید آن را می زند. گویا علیرضا افخمی نیز با گذشت دو سال از پخش آخرین ساخته اش «پنج کیلومتر تا بهشت» قصد داشته تا احضار را جلوی دوربین ببرد که با این وجود او هم منصرف شده و این روزها در تدارک ساخت نخستین فیلم سینمایی اش است.

جالب آنکه مسؤولان شبکه سه به گروه تولید سریال در حال تصویربرداری «پژمان» (سروش صحت) نیز پیشنهاد داده بودند که آن را با افزایش قسمت ها به 25-26 قسمت برسانند تا شرایط لازم برای پخش در ماه رمضان را پیدا کند، اما سازندگان، این مجموعه طنز را در پانزده قسمت آماده کرده بوده اند و تن به این آب بستن ندادند!

در نهایت اما قطعی ترین گزینه شبکه سه برای ماه رمضان امسال، سریال اخیراً کلید خورده «مادرانه» است.مجموعه تلویزیونی«مادرانه»15 فروردین امسال در هتل بزرگ تهران به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی محمد رضا شفیعی کلید خورد. این سریال در سی قسمت 35 دقیقه ای برای گروه مجموعه های تلویزیونی شبکه سوم سیما تولید می شود. مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، شقایق فراهانی، مهرداد ضیایی، عباس غزالی، هستی مهدوی فر و… ازجمله بازیگران این سریال هستند و انتخاب دیگر بازیگران ادامه دارد. فیلمنامه این سریال توسط سعید نعمت ا… نوشته شده و مضمونی اجتماعی دارد. در خلاصه داستان این سریال آمده است: اردلان تمجید (با بازی سلطانی) 20 سال پیش، پس از رها کردن نامزد سابقش مریم (فراهانی)، با زنی متمول به نام رعنا (زنگنه) ازدواج می کند. حالا این ازدواج به جدایی رسیده و زن، بچه هایش را می خواهد، ولی مرد امتناع می کند. تدوین همزمان سریال را نیز خشایار موحدیان و سودابه سعید نیا برعهده دارند. شفیعی تهیه کنند این سریال تجربه تهیه سریال مناسبتی پربیننده «جراحت» را برای شبکه سه در کارنامه دارد.

شبکه تهران: «دروازه بهشت» (مهدی صباغ زاده):

شبکه تهران بعد از ناکامی نوروزی با «هفت سین» یدا… صمدی، برای ماه رمضان امسال خود از یکی از کارگردانان کار کشته سینما، مهدی صباغ زاده کمک گرفته است. صباغ زاده از اسفند سال گذشته در سکوت کامل خبری سریال کمدی «دروازه بهشت» را به تهیه کنندگی مسعود ردایی در کرج جلوی دوربین برده است.

اکبر عبدی، مجید مظفری، مریم امیرجلالی، لاله اسکندری، شهره لرستانی، افشین هاشمی، اردشیر کاظمی، گیتی معینی و… بازیگرانی هستند که در «دروازه بهشت» به ایفای نقش می پردازدند. این سریال به قلم عباس نعمتی در 26 قسمت به مقوله ازدواج و تشکیل خانواده در قالب کمدی می پردازد. «پیشنهاد 50 میلیونی»، «خانه خلوت»، «مارال»، «صبحانه ای برای دو نفر»، «خاک و آتش» و… از جمله ساخته های سینمایی این کارگردان محسوب می شوند.

فیلمنامه سریال همزمان در حال نگارش است و تاکنون حدود شش تا هفت قسمت آن نوشته شده و جلوی دوربین رفته است. اکبر عبدی نقش پدر یک خانواده را دارد که با خواستگاری پر ماجرایی از عمه بزرگ خانواده (با بازی امیرجلالی) مواجه می شود و همین اتفاق، راه را برای ماجراهای تازه ای باز می کند. گفته می شود بداهه گویی های اکبر عبدی در این سریال جزو لحظات جذاب آن از کار درآمده است. یادآور می شود اکبر عبدی سال گذشته سریال «بیدار باش» (احمدی کاوری) را روی آنتن شبکه یک داشت و این روزها نیز با فیلم «رسوایی» (مسعود ده نمکی) روی پرده سینماهاست.

سریالهای رمضان 92


31,077 بازدید

نظرات کاربران

۱۷
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

طناز شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲

وای من عاشق لاله اسکندری هستم مطمئنم سریال خوبی از اب در میاد.

راحله شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲

همه فیلما ،بازیگراش خوبن ولى خروس یه چیز دیگه ست

نفس جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲

ماه عسل پارسال واقعا باوجود علی ضیا بدبود….

ناشناس جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲

به نطر من..نه اصلا همه میگفتند علی ضیا حس وحال ماه عسل ذو نداشت واقعا هم همین طور بود اما تازمانی اه احسان بود همچی خوب بود امیدوارم امسال مجری علی ضیا نباشه……..

مهسا پنج شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲

الان دو سالی میشه که سریالای ماه رمضون ارزش دیدن نداره.

اکبر سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲

فک کنم سریالهای امسال قشنگ باشه

راحله دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲

هوش سیاه رو عشق است بابا
دوست دارم گونى گونى
خودت خیلى خوب میدونى
ایکاش شبکه ۳کمدى پخش کنه

sevdA یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲

به نظر دودکش ومادرانه قشنگ میاد.

ن.ا پنج شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲

باهات شدیدا موافقم .

مخدثه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲

برنامه های ماه رمضان پارسال دیدنی نبود خداکنه امسال جالب ودیدنی باشه

یه دوست دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲

چیچیو سریال های پارسال خوب نبود.خداحافظ بچه عالی بود.عشقم علی لهراسبی هم که تیتراژشو به اون قشنگی خونده بود فیلم رو عالی تر هم کرده بود.
وای علی حرف نداره. I Love Youuuuuuuuuuuuu ALI

M شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱

سریال های الان چی؟

پرنسس شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲

درضمن خداحافظ بچه پارسال خوب بودامیدوارم مادرانه امسال بهترباشه

یه دوست دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲

آره بات موافقم.علی لهراسبی هم که تیتراژشو عالی خونده بود.واقعا که علی عالی و جذذذذابه.هم صداش هم قیافش و ….

پرنسس شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲

فیلمای لطیفی که حرف نداره حتما میبینم طنزسعیدآقاخانی ام بایدجالب باشه خودش که خیلی طنازه خداکنه فیلماشون مثل پارسال نباشه ارزش داشته باشه وقتمونوبذاریممممممممممممممم

پری پنج شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲

خدا کنه مثل سال های پیش پر از روح نباشه.

النا پنج شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲

به نظرم جواد افشار کارکردان با سلیقه ای نیس ولی نوشته های نعمت ا… خیلی خوبه