موضوع :اخبار سینما ایران ، اخبار هنرمندان

حمله به فاطمه معتمد آریا در کاشان

چند روزی هست که در صفحات اجتماعی هنرمندان شاهد دلجویی از فاطمه معتمد آریا (سیمین) بازیگر زن سینما و ایران می باشیم که چند روز قبل مورد حمله و فحاشی برخی از افراد در شهر کاشان قرار گرفته بود.

اما ماجرا از چه قرار است ؟ :

کاوه ابراهیم‌پور (کارگردان فیلم یحیی سکوت نکرد) با اشاره به شرایطی که چند شب گذشته ( 4 بهمن ماه) بر وی و فاطمه معتمد آریا گذشته؛ گفت: قرار بود شب گذشته (یکشنبه ۴ بهمن ماه) فیلم “یحیی سکوت نکرد” در کاشان به نمایش درآید و بعد از نمایش فیلم؛ با حضور من و فاطمه معتمدآریا (بازیگر اصلی فیلم) نشست نقد و بررسی برگزار شود.

وی ادامه داد: هنگامی که می‌خواستیم وارد سالن شویم جمعیتی نزدیک به ۵۰ الی ۶۰ نفر در جلوی در سینما تجمع کرده بودند و با عصبانیت تمام علیه فیلم و خانم معتمدآریا شعار می‌دادند و خواستار خروج ما از شهر بودند. به همین دلیل ما مجبور شدیم از درب پشتی سالن سینما وارد سینما شویم.

وی ادامه داد: زمانی که این گروه خودسر متوجه شدند ما قصد ورود به سالن را داریم؛ به ما حمله کردند و الفاظ به شدت زشت و نادرستی به ما گفتند. آنها به من و خانم معتمدآریا ناسزاهایی می‌گفتند که تاکنون نشنیده‌ بودم اما با کمک نیروی انتظامی سرانجام توانستیم وارد سالن شویم.

ابراهیم‌پور ادامه داد: بعد از نمایش فیلم؛ جلسه نقد و بررسی برگزار شد اما در زمان برگزاری باوجود آنکه جمعیت زیادی در داخل سالن مشتاقانه حضور پیدا کرده ‌بودند، گروه زیادی نیز در بیرون سالن با صدای بلند فحاشی می‌کردند و به شدت تلاش داشتند داخل سالن شده و نظم جلسه را به‌هم بریزند که با درایت نیروی انتظامی و مدیریت آن‌ها این امر رخ نداد.

کارگردان یحیی سکوت نکرد با اشاره به اینکه خطاب بیشتر سخنان معترضین معتمدآریا بود، گفت: فاطمه معتمدآریا پیشنهاد کرد بعد از پایان جلسه نقد و بررسی فیلم؛ سالن تخلیه شود و گروه معترض به داخل سالن بیایند و رودرو با هم گفت‌وگو کنند و وی پاسخ سوالات آن‌ها را بدهد. باوجود آنکه نیروی انتظامی این پیشنهاد را پذیرفت و اعلام کرد که آماده همکاری است؛ گروه معترض پیشنهاد را نپذیرفتند و به اعتراضات خود ادامه داد.

ابراهیم‌پور ادامه داد: بعد از پایان جلسه ما به سختی با همکاری نیروی انتظامی از سالن خارج شدیم و به سرعت به سمت ماشین‌های خود حرکت کردیم. در هنگامی که سوار اتومبیل شده بودیم بازهم دو نفر روی سقف ماشین آمده و قصد داشتند با شکستن شیشه‌ها وارد خودرو شوند که نیروی انتظامی مانع آن‌ها شد. همچنین زمانی که درحال حرکت بودیم تعدادی موتورسوار ما را تعقیب می‌کردند ولی نتوانستند به ما دسترسی پیدا کنند.

وی ادامه داد: صدای جیغ، فریاد و فحاشی معترضان در طول برگزاری نشست و همچنین بعد از آن کاملا به گوش می‌رسید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان کاشان درباره اتفاق پیش آمده برای این گروه از هنرمندان سینما به گفت: در سومین جلسه سینمای هنروتجربه کاشان برای نقد فیلم “یحیی سکوت نکرد” کارگران این فیلم مجوز حضور در نشست را داشت. ایشان به همراه خانم فاطمه معتمدآریا (بازیگر فیلم) در جلسه حاضر شده بود.

مصطفی جوادی‌مقدم ادامه داد: وقتی گروهی از معترضان به حضور فاطمه معتمد آریا در جلسه درخواست مناظره را مطرح کردند؛ مقرر شد پس از پایان نقد و بررسی فیلم؛ مناظره برگزار شود اما در پایان جلسه؛ معترضان حاضر به مناظره و گفتگو نشدند.

وی با اشاره به اینکه خانم معتمدآریا بدون هماهنگی مقامات شهری در این جلسه حضور یافته بود و تنها کارگران برای حضور در جلسه مجوز داشته است؛ گفت: نماینده ولی فقیه، امام جمعه کاشان، شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان و سایر ارگان‌ها با حضور خانم معتمدآریا در نشست مخالف بودند؛ با این وجود ایشان در جلسه حضور یافته بود.

رئیس‌ اداره ارشاد شهرستان کاشان درحالی این موضوع را مطرح می‌کند که کارشناسان و خبرگان سینما معتقدند نمایش و نقد و بررسی فیلم “یحیی سکوت نکرد” مجوزهای لازم را در شهر کاشان داشته و هیچ نیازی به دریافت مجوز برای تک تک افراد حاضر در این نشست نبوده است.

در همین باب هنرمندان و بازیگران زیادی با انتشار پست هایی در صفحات اینستاگرام شان حمایت خود را از فاطمه معتمد آریا اعلام نمودند و نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند :

جمشیدمشایخی رئیس هیئت مدیره‌ی این انجمن صنفی این اتفاق را رفتاری قبیح دانست و آن را به شدت محکوم کرد. او به خبر آنلاین گفت:
هنرمندان دارای رسالتی هستند. آن‌ها کلید درهای بسته هستند و امثال این برخوردها با این افراد دور از انتظار و نادرست است. خانم معتمدآریا هنرپیشه‌ای جهانی است و همان‌طور که می‌دانید در سطح دنیا با احترام زیادی با او برخورد می‌شود. ما انتظار رفتارهای به این شکل را نداریم و می‌خواهیم در داخل کشور نیز با این هنرمندان با احترام برخورد شود.
.
پرویزپرستویی: حتما در دنیای مجازی و رسانه ها شنیدید که چه توهینی به بازیگر ارزنده وهمکار خوب من در کاشان ،شهر سهراب سپهری شده .فقط میتونم بگم برای اون دسته از هموطنانی که مرتکب چنین عمل زشت وپست شده اند متاسفم چرا که معتمد آریا دشمن نیست بلکه یکی از هنرمندان خوب کشورمان است .چه خوب است که دوغ را از دوشاب تشخیص دهیم .این برخورد شایسته با یک هنرمند نیست،یادمان باشد با کسانی که سرمایه های مملکت را غارت کردند چنین برخوردی نکردیم. .
مهنازافشار با انتشار تصویری از معتمدآریا در اکانت توییتر خود نوشت: «مگر می‌شود «گیلانه» ما را، «روسری آبی» ما را، فاطمه معتمدآریای ما را دوست نداشت؟»
.
محسن_تنابنده: توهین به شما بانو جان توهین به همه اهالی سینماست،،انسانم ارزوست .

صابرابر: از شرف مدح تودر کام من  گرد عبیر است و لعابم گلاب .ناصر خسرو

هانیه توسلی :خبر شوکه است و غیر قابل باور.بانوى مهربان و هنرمند سینماى ایران شما عزیز دل همه ى ما هستید.یکى از بهترین بازیگران سینما با فیلم هاى ماندگار وباعث افتخار همه ى ما❤️🌹🌹🙏🏻پاینده باشید

احمد مهرانفر بازیگر کاشانی :سلام خانم معتمدآریا
خواستم ازطرف خودم وهمشهریانم ازشما هنر مند گرانقدرکه شهرمارابرگزیده وبه فرهنگ و هنر مردمان هفت هزارساله بهادادیدتشکرکنم ومتأسف شوم برای آنچه به شما گذشت هر چندابعادش کوچکترازحد اهمیت است.
من تاکنون افتخارهمکاری و فرصت آموختن از شما رانداشته ام اما همیشه کارهای شما را دنبال کرده،دیده ام، هنرتان راستوده و به آن افتخارکرده ام.
من و شمادوستان و همکاران مشترک زیادی داریم
یکی دوبارهم ازنزدیک شمارادیده ام، می دانم که در مرام شماعشق به تک تک هموطنانتان موج می زند.
می دانم دستتان همیشه بخیراست و سرتان شلوغ وآمدنتان به کاشان فقط ازسرخیرخواهی بوده ونه چیزی دیگر،می دانم که مهربانیدودر اخلاق بی نظیرودلتان برای ایران وایرانی می تپد.
بانوشماافتخارسینمای ایران هستید واحترامتان واجب
کاش آن عزیزانی که دستورحمله را به سربازانشان دادندمی دانستند که ما همه ایرانی هستیم، فرهنگ و هنرایران فرهنگ و هنرخودمان است و حمله به شما یعنی حمله به خودی
کاش می دانستند که ما همگی انگشتان یک دستیم با قدوقواره های متفاوت
وظیفه ماحرکت به جلو وانجام کارهای بزرگ است نه خُرد کردن یکدیگر
کاش عشق نه کینه وکاش احترام نه یورش
کاش آن بزرگواران برای مبارزه با فقروگرسنگی ،برای رفع مشکلات مردم، برای حمایت ازکارگران بیکاروبسته نشدن کارخانه ها،برای رفع معضل بیکاری واعتیاد جوانان شهر،برای حفظ محیط زیست،برای جاده های خراب و وسایل نقلیه فرسوده وغیراستانداردکه هرروز خانواده ای را در این شهرعزادارمی کند دستورحمله صادرمی کردند نه برای ایجاد وحشت و هراس در دل همنوع
بگذریم
بانو شما سیمین سینمای ایران هستید ودردل همه ماجادارید،برایتان آرزومند بهترینیم و دعای خیرماپشت سرتان
امیدوارم نام کاشان هیچ وقت شما رابه یاد فحش ودشنام وتوهین نیاندازد
امیدوارم همچون قبل شهرکاشان شما را بیاد سهراب سپهری بزرگ بیاندازد
یاد تمدن هفت هزارساله،سفالینه های گلی سیَلک، باغ فین،کویرمَرنجاب
یاد پنجره،فکر،هوا،عشق،چشم هاوواژه های شسته شده
یاددوصنوبرکه هیچ گاه با هم دشمن نیستند
یاددانه های انار،توت بی دانه، ضنجره وگل سرخ
یاد یاس، میخک، گل شبدر،گلدان، خانه های پنج دری بزرگ،حوض های آبی وآسمانهای آبی تر
امیدوارم کاشان فقط شما رابه یاد کاشان بیاندازد یاد کاشان،یاد قمصر،یاد نیاسر ویاد برزُک
امیدوارم نام شهرم شما رابه یادشهری بیاندازد که مردمان بالا دستش آب را گل نمی کنند، آب را می فهمند وبه یکدیگر روشنی هدیه می دهند
شهری که مردمش عاشق مهربانی و سیب هستندو زیرسایه دانایی
با شقایق هایشان زندگی می کنند.


21,685 بازدید

نظرات کاربران

۲۹
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

مفسر چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷

اینهمه نوشتید اخرسر یک کلام نگفتید اخه موضوع چی بود؟ ازچی ناراحت بودند که اعتراض میکردند! قضیه چی بود؟ مشکلشون چی بود با خانم معتمداریا؟

Mthrh یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷

من واقعا از رفتار همشهریام متاسفم…به قول آقای مهرانفر کاش خانوم معتمدآریا کاشان را با سهرابش به یاد بیاورد..کاش بداند مردمش با شقایق ها زندگی میکنند..
ما در کاشان حق شادی نداریم..
حق حرف زدن نداریم..
و ….
ما درگیر عقاید پوسیده ی مسئولانمان هستیم..
لطفا ان عده ی بی فرهنگ را به کل مردم کاشان نسبت ندهید…

گیتامرادی شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

خانم معتمد آریا من یک کاشانیم ورفتار همشهریانم رامناسب ندیدم اما هیچ توجیهی برای کشف حجاب شما وجود ندارد اگر آنان به شما توهین کردند شما به یک ارزش یک فرهنگ یک دین اهنت کردید

ناشناس سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

این کسانی که این کار را کردند همان دلواپسان هستند که همه جوره باعث عقب افتادگی مملکت شده اند متاسفانه این حرکات جرقه اش از نمایندگان ولی فقیه میخوره که با این کاراشون نشون بدهند نوکران خوبی هستند برای ارباب دیکتاتورشان

یکتا سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

انشالله روزی بفهمد چه کرده هرچند بعید است بفهمد………..

زهرا سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

ای بابا، ازدست مردم ما که فقط می خوان هم دیگررو اصلاح کنن، حالا هرکسی خودش یک عالمه عیب داره ها.اه….
کی می خواهیم دست از این کارها برداریم

فرانک دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

خیلی زشته رفتارمردم بایدبه شخصیت هم احترام بذارن این نشونه بی فرهنگیه

ناشناس سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

کسی که به فرهنگ کهن سرزمینمان با برداشتن حجابش بی احترامی می کند حقش بیشتر از اینها است واین افراد حق زندگی بین این مردم را ندارند.

معلم چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

افرادی که دیدگاهی مانندشمارا دارندپس ازمدتی ازتنهایی رنج بسیارخواهندبرد.لازم است که تغییراتی درخودایجادکرده تا هم خودتان اززندگیب لذت ببرید وهم دیگران راازخودتان آزرده نسازید.زندگی زیباست اگرروش زندگی رابلدباشیم.

شیما یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

من واقعا با شما موافقم

روشنا پنج شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

احسنت.

هومن شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

انسان هایی مانند شما هم جایی برای زندگی ندارند. البته ما مثل شما رفتار نمی کنیم، شما رو به حال خودتون رها می کنیم تا در گوشه عزلت خود تنهایی خویش رو سپری کنید.

مجید یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

سلام دوست عزیز
حجاب یک موضوع شخصی است ، شما تلاش کن حجابت رو به نحو عالی حفظ کنید هر کسی عقاید خودش رو داره . چرا تلاش میکنیم دیگران رو مثل خودمان کنیم

نهال چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

دقیقا و کاش همه این موضوع رو میفهمیدن …..

سید جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

واقعا برای امثال شما متاسفم هر کس زندگیه شخصی و آزادیه خودشو داره و به هیچ کس هم ربطی نداره تا وقتی که جان کسی در خطر نیوفته.همون طور که رسول خدا ص فرمودند در قرآن لکم دینکم ولی الدین

دانش آموز جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴

باشه

کاشانی پنج شنبه ۲ دی ۱۳۹۵

واقعا متاسفم
امر به معروف یعنی کشکه؟؟؟
افراد دیگر روی همه تاثیر میذاره اینو همون غربیا که این چرت و پرتا رو تظاهر میکنن سرشون میشه

ناشناس دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

ﺳﻼﻡ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪ ﻛﺸﻮﺭ ﻋﺰﻳﺰ ﻣﺎ ﺧﺎﻧﻢ ﺟﺎﻥ ﺳﻴﻤﻴﻦ ﺧﺎﻧﻢ ﻣﻦ ﻳﻚ اﻳﺮاﻧﻲ ﻫﺴﺘﻢ ﻭﺷﻤﺎ ﺭا ﺑﻪ اﻧﺪاﺯﻩ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﺩﻭﺳﺖ ﻣﻴﺪاﺭﻡ ﻭﺷﻤﺎ ﺩﺭﻗﻠﺐ ﺗﻚ ﺗﻚ اﻳﺮاﻧﻴﺎﻥ ﺟﺎ ﺩاﺭﻳﺪ
اﻓﺮاﺩ ﺑﻲ ﺳﻮاﺩ ﻧﻤﻴﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺑﻬﺘﺮ اﺯ ﺧﻮﺩ ﺑﺒﻴﻨﻨﺪ

سامان دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

هر دم از این باغ بری میرسد.امروز نیز توهین به یکی بزرگ بانوان سینمای ایران فاطمه معتمد آریا اما به راستی چه که ما چنین به منجلاب و پوچی و حقارت فرهنگی افتادیم و انگار که فرهنگ کینه ودیگری دشمن و هابزیسم در کوی و برزن این خانه رخنه کرد.بانو همدردی این طرفدار هنرت را بپذیر.

کوروش یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

فاطمه خانم حیف اسم شما نیست که کار غیر فاطمی کردی با این همه هنر وتجربه بازیگری کار ضد دینی وضد فرهنگی کرده ای! کشف حجاب کردن هنر نیست بلکه فحاشی به هنر اصیل ایرانی واسلامی است!این کار را نمیکردی تا کسی هم مخالفت نکنه

ناشناس شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

کاملا با حرفت موافقم منطقیه.

لیلا جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

تواگه منطق حالیت بود توزندگی خصوصی کسی دخالت نمی کردی

ناشناس جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

اتفاقا حجاب اصلا یه مسآله خصوصی نیست بلکه کاملا اجتماعیه.

محمد سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

من با شما موافقم آقای کوروش

ناشناس چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

خدا ما را از دست شما حفظ کند انشااله

ناشناس جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

کاملا با حرف شما موافقم. بازیگران الگو هستند و نباید چنین رفتاری داشته باشند.

علی سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

مرگ بر دلواپس مرگ بر

كامران یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

متاسفم از اینکه آدم های نادان این گونه رفتار می کنند و این هنرمند عزیز را آزرده خاطر می نمانید.

هادی شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

هنر زیبای بازیگری سرکار خانم معتمد آریا بر هیچ ایرانی و حتی خارج از این مرز و بوم بر کسی پوشیده و پنهان نیست ـ روسری آبی ـ گیلانه ـ سریال زیبای لبه تیغ و …،،ـ راستش هنوز علت بی حرمتی معترضین مشخص نشده و علت مستور و پوشیده است علی الحال نحوه برخورد تعدادی از معترضین بسیار زشت و ناپسند است آنهم در شهر سهراب سپهری ؟!،!من برای این بانوی هنرمند آرزو و تندرستی را از خداوند خواستارم