موضوع :گوناگون

توریستی ترین شهرهای ایران که باید دید

کشور ایران یکی از زیباترین کشورهای خاورمیانه به شمار می‌رود. کشوری که از جنوب و شمال با دریا احاطه شده است. سرزمینی که کوه‌های بلند، دشت‌های سبز و تاریخ پرفراز و نشیبی دارد. جاهای دیدنی ایران در یک فهرست و یا حتی یک کتاب نمی‌گنجد، اما در میان تمامی زیبایی های ایران، چند شهر توریستی وجود دارد که برای ایران‌گردی باید از آن‌ها شروع کنید. شاید مجبور باشید از جنوب به شمال یا از غرب به شرق سفر کنید و به شهرهایی پا بگذارید که تا امروز فقط اسم آنها را شنیده‌اید. خرید بلیط اهواز شیراز یا تبریز بندرعباس از آن تجربه‌هایی است که در ایران ‌گردی زیاد با آن مواجه می‌شوید. اگر برای سفر به دور ایران آماده هستید، این نوشته را از دست ندهید.

شیراز| پایتخت فرهنگی ایران

مهم نیست که قصد شما از ایران‌گردی دیدن طبیعت بی نظیر ایران، کند و کاو در تاریخ این کشور یا دیدن آثار هنری باشد. شیراز پایتخت فرهنگی ایران است. از تخت جمشید و مزار شاعران نامدار مثل حافظ گرفته تا زیباترین باغ های ایران، همه و همه را می‌توانید در شیراز پیدا کنید. اگر می‌خواهید با روح ایران آشنا شوید، شیراز را در گزینه اول شهرهای توریستی ایران قرار دهید. چه جنوب باشید و چه شمال، اولین بلیط شما، باید بلیط اهواز شیراز یا اردبیل شیراز باشد.

اصفهان| خانه شاهکارهای معماری ایران

اگرتابه‌حال به اصفهان سفر نکرده‌اید بعد از خرید بلیط اهواز شیراز، باید راهتان را به سمت سومین شهر بزرگ ایران کج کنید. شهری که زمانی پایتخت حکومت صفویه بوده و بخشی از بزرگ‌ترین شاهکارهای هنر و معماری ایران را در خود جای داده است. پل‌ها و مساجد اصفهان بیشتر از آن‌که یک سازه ساختمانی باشند، یک اثر هنری هستند. از میدان نقش جهان و بازار قیصریه گرفته تا پل خواجو و سی سه پل و کاخ چهلستون، اصفهان شهری است که زیبایی‌هایش تمامی ندارد.

تهران| پرجنب و جوش، مدرن و هیجان انگیز

نمی‌شود از شهرهای توریستی ایران صحبت کرد و اسمی از پایتخت نیاورد. تهران از زمان قاجار پایتخت این کشور بوده است. شهری که در کنار موزه‌ها و کاخ‌هایش، پر از کافه‌ها، گالری‌های هنری و سرگرمی‌های مدرن است. از این مهم‌تر تهران با شهرهای شمالی و دریای خزر فاصله چندانی ندارد و شما می‌توانید پس از بازدید از پایتخت پرجنب‌وجوش ایران سری به شهرهای بی‌نظیر شمالی بزنید. در میان راهتان و پس از بلیط اهواز شیراز و شیراز اصفهان، می‌توانید با شش ساعت رانندگی از اصفهان به پایتخت ایران برسید.

تبریز| پایتخت فرش ایران

همان‌طور که از جنوب به سمت شمال کشور حرکت می‌کنید، پس از بلیط اهواز شیراز، سر زدن به اصفهان و رفتن به پایتخت کشور، وقت بازدید از قطب علمی و فرهنگی ایران یعنی شهر تبریز می‌رسد. شهری با تاریخ 5000 ساله که زیبایی‌هایش تمامی ندارد. از بزرگ‌ترین بازار سنتی سرپوشیده جهان تا فرش‌هایی که هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شود و مساجد و کلیساهایی که بیشتر از ساختمان به یک اثر هنری شباهت دارند. تبریز یکی از شهرهایی است که برای درک بهتر فرهنگ ایران باید آن را از نزدیک ببینید، در جنگل‌های ارسباران قدم بزنید و با ماجراجویی در روستای کندوان وجه دیگری از فرهنگ این کشور را درک کنید.

یزد| اولین شهر خشتی جهان

بعد از دیدن یکی از سردترین شهرهای ایران یعنی تبریز، باید کم‌کم به کویر و شهرهای گرم برگردیم. فرقی نمی‌کند که یک جهانگرد باشید یا فقط قصد دیدن ایران را داشته باشید، یزد یکی از مهم‌ترین شهرهایی است که باید ببینید. یزد اولین شهر خشتی جهان است. اما این تنها دلیل توریستی بودن این شهر نیست. یزد مرکز آتشکده‌ها و آیین زرتشی محسوب می‌شود، جایی که می‌توانید قدیمی‌ترین آیین ایرانی را از نزدیک ببینید. می‌توانید در کوچه‌های کاه‌گلی‌اش قدم بزنید از آتشکده زرتشتیان دیدن کنید و در نهایت شبی را در کویرهای زیبای اطراف یزد بگذرانید!

اهواز|زادگاه پرآب ترین رود ایران

بعد از بازدید از شهرهای شمالی و سرد، شهرهای کویری وقت برگشتن به جنوبی‌ترین نقطه کشور یکی استان خوزستان و شهر اهواز است. وقتی اسم اهواز می‌آید همه ما ناخودآگاه به یاد رود کارون می‌افتیم، اهواز شهری است که پرآب‌ترین رود ایران از میانه‌اش می‌گذرد. ساحل این رودخانه و پل های بزرگی که در جای جای اهواز قرار گرفته نمایی عجیبی به این شهر جنوبی می‌دهد. اگر دوست دارید سفرتان را با شنا کردن در رود کارون و تماشای نخل‌های سبز به پایان برسانید، اهواز بهترین مقصد برای انتهای این سفر است.

بلیط اهواز شیراز را از کجا بخریم؟

برای خرید ارزانترین بلیط اهواز شیراز باید به سایت فلای تودی سر بزنید. این سایت چند ویژگی جالب دارد که به شما کمک می‌کند ارزانترین سفر هوایی ممکن به شیراز و هر نقطه دیگری از ایران را داشته باشید. گزینه اول تقویم قیمتی فلای تودی است. این تقویم قیمت بلیط اهواز شیراز را تا یک ماه آینده نشان می‌دهد. با داشتن قیمت بلیط هواپیما در روزهای مختلف به راحتی می‌توانید در ارزان‌ترین زمان ممکن به شیراز سفر کنید. البته دانستن قیمت بلیط ها تا یک ماه آینده به شما کمک می‌کند ادامه سفر را راحت‌تر برنامه‌ریزی کنید.

از سمتی اگر ساعت خاصی برای پرواز یا فرود آمدن در شیراز مدنظرتان باشد یا به دنبال بلیط ‌هایی باشید که قیمت آنها از مقدار خاصی بالاتر نباشد، فلای تودی به شما اجازه می‌دهد بلیط موردنظرتان را بدون ساعت‌ها گشتن در سایت‌ های مختلف پیدا کنید. کافی است زمان پرواز و قیمت را فیلتر کنید، حالا فقط همان بلیط ‌هایی برایتان نمایش داده می‌شود که با شرایط شما مطابقت دارد.

البته هنوز اصلی‌ترین دغدغه در خرید بلیط ارزان اهواز شیراز باقی مانده است؛ اگر قیمت بلیط ارزانتر شود، چطور؟ فلای تودی گزینه جالبی دارد که کارتان را برای خرید بلیط های لحظه آخری راحت می‌کند. کافی است پس از ثبت نام در سایت، گزینه اطلاع از آخرین قیمت بلیط را فعال کنید. حالا آخرین قیمت بلیط در صورت هر گونه تغییر، بدون آنکه به سایت سربزنید، در لحظه برایتان پیامک و ایمیل می‌شود. خریاز سمتی اگر در پروسه خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل یا کنسلی به مشکل برخوردید، می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز با پشتیبانی 24 ساعته این سایت تماس بگیرید.

برچسب ها : فلای تودی,رزرو هتل,بلیط هواپیما


626 بازدید

نظرات کاربران

۰
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.