موضوع :اخبار سینما ایران ، دنیای هنرمندان

بهترین فیلمهای جشنواره فجر 97

با گذشت سه روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر 97 نظرات مردمی و منتقدین در فضاهای مختلف مجازی و بحث آنها در خصوص فیلم های جشنواره فجر متوجه میشویم که فقط چند فیلم از لیست بلند این فیلمها توانسته رضایت مخاطبان را جلب نماید.

در ادامه به معرفی بهترین فیلم های جشنواره فیلم فجر ۹۷ می پردازیم .

فیلم های جشنواره فجر 97

1 – فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید روستایی

جدیدترین اثر کارگردان جوان سینما که فیلم پرافتخار ابد و یک روز در کارنامه اش است متری شش و نیم نام دارد که از همان روزهای قبل جشنواره هم سر و صداهایی نیز کرد و حاشیه های زیادی داشت تا جایی که در اولین روز جشنواره این فیلم با این در جدول پخش قرار داشت روی پرده نرفت.

مخاطبانی که این فیلم را دیده اند بسیار نظرشان را حلب کرده است و گفته اند بهترین فیلم جشنواره همین فیلم است . باید منتظر ماند تا در اختتامیه جشنواره چه اتفاقی برای این فیلم خواهد افتاد / ایا باز هم سیمرغ بهترین فیلم بر شانه کارگردان جوان می نشیند یا خیر ؟!

این فیلم به موضوع اعتیاد می پردازد و پیمان معادی , نوید محمدزاده , پریناز ایزدیار و فرهاد اصلانی بازیگران اصلی این اثر هستند.


بهترین فیلمهای جشنواره فجر ۹۷

 2 – فیلم شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار

یکی دیگر از فیلمای مهم جشنواره که توانسته در روزهای نخست جشنواره آرای مردمی زیادی را کسب کنید فیلم جدید نرگس آبیار است . فیلم کارگردان شیار 143 انتظار می رود این بار هم در جشنواره فیلم فجر 97 چند سیمرغ را از آن خود کند . گفته شده است هوتن شکیبا که نقش اصلی این سریال را در کنار الناز شاکردوست ایفا میکند یکی از شانس های دریافت سیمرغ بهترین بازیگر مرد می باشد.


بهترین فیلم جشنواره امسال

3 – فیلم سرخ پوست به کارگردانی نیما جاویدی

یکی از فیلم های پرطرفدار دیگر جشنواره فجر سی و هفتم فیلم سرخ پوست است که نیما جاویدی کارگردانی آن را برعهده دارد . نکته جالب اینجاست که مسعد فراستی منتقد سینمای که به آسانی هر فیلمی نظرش را جلب نمیکند از این فیلم تعریف کرده است و بازی توید محمد زاده را تحسین کرده است.

نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار بازیگران اصلی فیلم سرخ پوست می باشند.


بهترین فیلمهای جشنواره فجر 97

4- فیلم جان دار به کارگردانی حسین امیری دومادری و پدرام پورامیری

یکی دیگر از فیلم ها که بازهم مورد توجه مخاطبان حرفه ای سینما قرار گرفته است فیلم جان دار است . البته این فیلم در بخش مسابقه سودای سیمرغ حضور ندارد .

خلاصه داستان: به خدا اگر یه بار دیگه بپرسید شام چیه؟ شام چی شد؟ چرا نمی‌رسه؟همین وسط خودمو دار می‌زنم.

بازیگران: فاطمه معتمدآریا، حامد بهداد، جواد عزتی، باران کوثری، مسعود کرامتی، علی شادمان، محمدعلی محمدی، امیراحمد قزوینی، علیرضا مهران و صادق ملکی

تهیه‌کننده: کامران مجیدی فیلمنامه‌نویس: حسین امیری دوماری، پدرام پورامیری و محمد داودی مدیرفیلمبرداری: هومن بهمنش چهره‌پرداز: عباس عباسی طراح صحنه و لباس: بابک کریمی طاری تدوین: بهرام دهقانی صدابردار: طاهر پیشوایی صداگذار: محمدرضا دلپاک موسیقی: امیر توسلی جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک جلوه‌های ویژه بصری: فرید ناظرفصیحی عکاس: اردلان آذرمی


در این بین نیز از فیلمهای غلامرضا تختی , ماجرای نیمروز 2 ردخون , بنفشه آفریقایی , 23 نفر , قسم و قصر شیرین هم حضور دارد .

جدول فیلمهای برتر آرای مردمی جشنواره فجر 97

جدول بهترین فیلمهای آرای مردمی در جشنواره فیلم فجر 97 امسال | جشنواره سی و هفتم


4,711 بازدید

نظرات کاربران

۰
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.