موضوع :دنیای هنرمندان

آمار تلفات و کشته شدگان آتش سوزی ساختمان پلاسکو

پلاسکو یکی از ساختمان‌های بزرگ و تجاری تهران که قدمت 53 ساله دارد که صبح امروز پنجشنبه 30 دی ماه 95 دچار آتش سوزی گسترده شده بود.

آمار مختلفی از تعداد کشته شدگان و مجروحین این حادثه دلخراش در سایت های مختلف منتشر شده است که تا کنون هیچ کدام به طور دقیق نیستند و تایید نشده اند.

ساعت 23 پنجشنبه 7 بهمن

پیکر آخرین آتش نشان شهید از زیر آوار پیدا شد

به این ترتیب شمار آتش نشانان شهید(با احتساب آتش نشانی که در بیمارستان به شهادت رسید) به ۱۶ تن رسید/فارس

همچنین پیکر یکی دیگر از شهروندان از آوارضلع شمال شرقی پلاسکو خارج شد/ گفتنی است تاکنون ۵ پیکر متعلق به شهروندان از زیرآوار پلاسکو خارج شده‌اند/فارس.

ساعت 13 / پنجشنبه 7 بهمن 95

ملکی:
پیکر یک آتش‌نشان دیگر از زیر آوار پلاسکو کشف شد و تعداد شهدای آتش نشان به 15 تن رسید/ پیکر یک شهید آتش‌نشان باقیمانده است

ساعت 13 / چهارشنبه 6 بهمن 95

سخنگوی آتش‌نشانی: پیکر یکی دیگر از  آتش‌نشانان از زیر آوار در ضلع شمال غربی پلاسکو پیدا شد/مجموع شهدای آتش‌نشان به پنج نفر رسید.

شهید حسین سلطانی آتش نشان ایستگاه 113 بود.آتش‌نشان حامد هوایی دومین شهیدی است که ظهر امروز از زیرآوار پلاسکو بیرون کشیده شد

روابط عمومی اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان پلاسکو را 204 نفر اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام اورژانس کشور، تا ساعت 13.30 امروز، 204 نفر در این حادثه دچار مصدومیت شده‌اند. همچنین حدود 155 نفر از این مصدومین در محل حادثه درمان شده و 49 نفر از آنها توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.

از میان افراد منتقل شده، 47 نفر مرخص شدند و آتش نشان 35 ساله، بهنام میرزاخانی  نیز در بیمارستان شهید مطهری به شهادت رسید. در حال حاضر نیز تنها یک آتش نشان به نام فخرالدین گودرزی به علت ترومای کمر در بیمارستان پارس بستری است.

ساعت 19 – دوشنبه 4 بهمن 95

202 مصدوم،آخرین آمار اورژانس تهران از مصدومان پلاسکو

🔹بر اطلاع روابط عمومی اورژانس تهران، تا ساعت 19 امروز، دوشنبه، در مجموع  202 نفر در حادثه پلاسکو مصدوم شده‌اند. از این تعداد،  154 نفر در محل به‌صورت سرپایی درمان و 48 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

🔹از 48 مصدوم منتقل‌شده تاکنون،  بهنام میرزاخانی، آتش‌نشان 35 ساله، به علت شدت بالای سوختگی، در بیمارستان شهید مطهری تهران به شهادت رسید.

🔸این آمار فوتی تنها مربوط به مصدومانی است که به اورژانس تحویل شده اند و باقی فوتی ها تحویل پزشکی قانونی شده اند.

ساعت 9 صبح / دوشنبه 4 بهمن

 سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور به تشریح ۱۹۴ مصدوم و ۷ جانباخته پس از ۵ روز از حادثه پلاسکو پرداخت.

پیر حسین کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: تا ساعت 8 صبح روز دوشنبه 4 بهمن بالغ بر 194 نفر در حادثه پلاسکو تحت درمان قرار گرفتند که 150 نفر از آنها در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند و 44 نفر برای دریافت خدمات بیشتر به بیمارستانهای تهران منتقل شدند که 40 نفر از آنها ترخیص شدند که غالب این مصدومین نیروهای آتش نشان و فعالانی هستند که در مدیریت و امدادرسانی آوارها تلاش می‌کنند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور یادآور شد: متاسفانه بهنام میرزاخانی آتش نشان فداکار دو روز پیش در بیمارستان شهید مطهری تهران به دلیل شدت سوختگی به شهادت رسید اما در حال حاضر فقط 3 نفر از آتش نشانان مصدوم در بیمارستانهای تهران بستری هستند.

کولیوند عنوان کرد: با کشف چهار جسد در آوارهای پلاسکو مجموع پیکرها به 7 نفر رسید که در حادثه حریق و فرو ریختگی این ساختمان قدیمی جان خود را از دست دادند.

به گفته سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور اسامی آتش نشانانی که هنوز در بیمارستان بستری هستند، شامل فخرالدین گودرزی (بیمارستان پارس) محمدفاتحی (بیمارستان بانک ملی) سامان سرخوری (بیمارستان بهارلو) هستند.

ساعت 14 ظهر / یکشنبه 3 بهمن

اورژانس تهران شمار مصدومان پلاسکو تا این لحظه را 170 نفر اعلام کرد که از این تعداد 42 نفر به بیمارستان اعزام و 128 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

ساعت 20 شب / شنبه 2 بهمن
اورژانس کشور:
🔹تا این لحظه آمار مصدومان حادثه پلاسکو به 150 نفر رسیده‌ است. از این تعداد 115 نفر به صورت سرپایی در محل درمان و 40 نفر به بیمارستان اعزام شدند.
🔹همچنین 3نفر در بیمارستان بستری و سایر مصدومان ترخیص شدند.

ساعت 14 ظهر / شنبه 2 بهمن

مهدی چمران ظهر امروز در حاشیه جلسه فوق‌العاده شورای شهر تهران که در پاساژ مجاور آوار پلاسکو برگزار شد با بیان اینکه این جلسه با حضور حداکثری اعضای شورای شهر برگزار شد، گفت: همه اعضا در این جلسه حضور داشتند  و این جلسه از ساعت 8 صبح امروز آغاز شد.

بر اساس آخرین آمارهایی که در این جلسه اعلام شد پیکر دو نفر از محبوس شدگان خارج شده و تلاش برای یافتن مابقی محبوس شدگان ادامه دارد و بر اساس آخرین آمار 15 نفر از آتش نشانان محبوس شده‌اند. / ایسنا

تکمیلی / ساعت 8:30 شنبه / دوم بهمن ماه

به گزارش ایسنا آخرین آمار کل مصدومان این حادثه تا ساعت ۸:۳۰ روز شنبه، ۱۱۹ نفر است. از این تعداد ۳۷ نفر به بیمارستان منتقل و 82 نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

همچنین از میان تمام مصدومان منتقل شده به مراکز درمانی، تنها چهار نفر بستری هستند و سایر افراد مرخص شده‌اند.

تا این لحظه نیز تنها یک آتش نشان به نام بهنام میرزاخانی (صبح روز گذشته) در بیمارستان شهید مطهری به شهادت رسید.

تکمیلی / ساعت 20 روز جمعه / 1 بهمن

به گزارش ایسنا، آمار مصدومان حادثه ساختمان پلاسکو تا ساعت 20 امشب در مجموع به 114 نفر رسیده‌ است.

آخرین خبرها حاکی از آن است که به سه آتش نشان مصدوم امداد رسانی صورت گرفته است که خوشبختانه هر سه در محل درمان شده اند. این سه مصدوم ۴٨ ، ٣٧ و ۴٧ ساله بوده‌اند که دچار سرگیجه و تنگی نفس شده بودند و پس از درمان های اولیه و اکسیژن درمانی توسط اکیپ های اورژانس، به چرخه امدادرسانی بازگشتند.

براساس این گزارش، حال این مصدومان در حال حاضر مساعد است و به طور سرپایی در محل درمان شده اند.

طبق اعلام اورژانس تهران، بنابراین تعداد کل مصدومان تا ساعت ٢٠ امشب، به عدد ١١۴ نفر رسیده است.

تکمیلی / ساعت 13 – جمعه 1 بهمن

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا مستقر در محل حادثه پلاسکو درباره تلفات ناشی از این حادثه گفت: در حال حاضر اولویت اصلی خارج کردن سازه‌های ساختمان است.

وی با بیان اینکه بعید به نظر می‌رسد که کسی زنده از زیر آوار خارج شود، گفت: آتش‌نشانی اعلام کرده که حدود 20 تن از نیروهایش در زیر آوار محبوس مانده‌اند که نام و مشخصات آنها استخراج شده و حضور این 20 نفر در ساختمان قطعی است و با توجه به اینکه بعید به نظر می‌رسد کسی زنده از زیر آوار خارج شود، ما تلاشمان این است که اجساد این شهدا سالم و بدون آسیب‌دیدگی از زیر آوار خارج شوند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره اینکه آیا افراد دیگری در زیر آوار محبوس شده‌اند یا خیر، به ایسنا تصریح کرد: اگر افرادی غیر از آتش‌نشانان در زیر آوار محبوس شده باشند، باید اعلام مفقودی کنند که تنها یک مورد اعلام مفقودی داشته‌ایم اما به نظر می‌رسد اگر افراد غیر نیز در ساختمان حضور داشته باشند تعدادشان از انگشتان دو دست تجاوز نکرده و در مجموع با احتساب 20 آتش‌نشانی که در ساختمان حضور دارند، می‌توان گفت که بین 20 تا 25 نفر در ساختمان محبوس شده‌اند.

نجار با بیان اینکه این آتش‌نشانان جانفشانی کرده و برای نجات هموطنانشان جان خود را به مخاطره انداختند گفت: همانطور که می‌دانید شعله‌های آتش در این ساختمان مهار شده بود و آتش‌نشانان در حال لکه‌گیری و ایمن‌سازی محل بودند که این حادثه برایشان رخ داد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: تاکنون هیچ گونه جسدی از زیر آوار خارج نشده است.

ساعت 10 صبح جمعه 1 بهمن

به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در مورد آخرین آمار و وضعیت مصدومان حادثه ساختمان پلاسکو گفت: در پی این حادثه تقریبا 51 نفر به صورت سرپایی در محل درمان شدند و 33 نفر به بیمارستان ها انتقال یافتند.

وی افزود: از 33 نفری که در بیمارستان ها بستری شده بودند،‌ 5 در بیمارستان بستری هستند و بقیه مرخص شده اند. البته یک نفر از آتش‌نشانان که سوختگی بالای 60 درصد داشت، متاسفانه امروز به شهادت رسید.

 

خبر ساعت 19:30

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا حاضر در محل حادثه درباره خبر شهادت 20 نفر از آتش‌ نشانان که شهرداری تهران پیش از این اعلام کرده بود،  اظهار کرد: بررسی اطلاعات همکاران من نشان می‌دهد که تا کنون از حدود 20 تن از آتش نشانان خبری در دست نیست و احتمالا در زیر آوار محبوس شده‌اند.

وی با بیان اینکه بی اطلاعی از وضعیت این افراد به معنای شهادت آنان نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات جستجو از طریق کارگاه‌های ایجاد شده در مجاورت ساختمان پلاسکو ادامه داشته و من به طور قطع نمی‌توانم بگویم که این 20 نفر جان خود را از دست داده باشند بلکه تلاش‌ها برای نجات جان این افراد ادامه دارد.

ملکی با اشاره به وقوع این حادثه اظهار کرد: آتش نشانی بارها درباره وضعیت ایمنی ساختمان پلاسکو هشدار داده بود اما متاسفانه شما ببنید که بی احتیاطی چند نفر و بی توجهی‌شان به اصول ایمنی در این ساختمان چه افرادی را گرفتار کرده و آتش نشانانی که برای نجات جان شهروندان و حفاظت از اموال کسبه به این محل رفته بودند چه بر سرشان آمده و محبوس شده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه عملیات جستجو همچنان ادامه دارد گفت: تا ساعات آتی و تا هر زمانی که نیاز باشد عملیات جستجو را ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به خسارات مالی به جا مانده از این حادثه اظهار کرد: با هزینه کمتر از یک صدم یا حتی یک هزارم این حادثه می‌شد ساختمان پلاسکو را ایمن سازی و از وقوع این حادثه جلوگیری کرد.

ساعت 20:30

 مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران:

🔹 تا ساعت ۲۰ امشب تعداد مصدومان حادثه ساختمان پلاسکو به ۸۸ نفر رسید.

🔹 ۳۳ نفر به بیمارستان‌ها منتقل شدند که از این تعداد ۲۳ نفر مرخص و تنها ۱۰ مصدوم در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار دارند.

 

تعداد کشته شدگان اتش سوزی پلاسکو , آمار مجروحین و تلفات آتش سوزی ساختمان پلاسکو


7,695 بازدید

نظرات کاربران

۳
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

میلاد شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵

انشالله با حضرت علی همنشین باشند

فاطمه السادت جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵

خدایا خودت به این عزیزان رحم کن.

مرتضی جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵

دلم برا فاجعه نسوخت ولی برای این کباب شده ، اجرتون شهدا با خوده خدا ،یا علی مددتون