نجمه جودکی

بیوگرافی و زندگینامه اش

نجمه جودکی مجری زن صدا و سیما در تاریخ 21 آبان سال 1371 در تهران متولد شده است و 25 سال سن دارد.

تحصیلات : وی فارغ التحصیل لیسانس معماری در دانشگاه آزاد و فیلم سازی و تدوین از سروش است.

نجمه فرزند اول خانواده اش می باشد و پدر وی اصالتا اخل خوانسار است .

در سن 14 سالگی اولین اجرای خود را به‌طور کاملا اتفاقی انجام داد و از آن‌جا بود که دنبال علاقه‌اش رفت. درست در زمانی که سودای حضور در تلویزیون را داشت به گفته زنده‌یاد مهران دوستی عمل کرد و در رادیو به گویندگی پرداخت.

آخرین اجراهای وی در تلویزیون برنامه مردم گرام از شبکه سه و برنامه ترانه باران از شبکه شما می باشد که در سال 96 پخش گردید.

ازدواج و همسر

همسر نجمه جودکی کیست ؟

نجمه جودکی متاهل است.وی در سال 1395 با مهدی پارسا زاده ازدواج کرده است .

عکس شوهر نجمه جودکی , همسر نجمه جودکی

نجمه جودکی و همسرش

عکس نجمه جودکی

سلفی نجمه جودکی ذر پشت صحنه برنامه اش با کمند امیرسلیمانی

گفتگو و مصاحبه با نجمه جودکی

در اجرا‌هایتان چقدر خودتان بودید؟

من خیلی آدم یکدستی نیستم و مدام در حال تغییر هستم. در طول زندگی شخصی‌ام نیز به همین صورت عمل می‌کنم. وقتی در حال اجرا هستم همیشه و در همه‌جا خوشحالم و لبخند از روی لبانم محو نمی‌شود.

همیشه سعی کردم قبل از اجرا‌هایم خیلی با آدم‌هایی که حالم را دگرگون می‌کنند در ارتباط نباشم که اجرایی خوب و عالی داشته باشم. در اجرا‌هایم کاملا خودم هستم، منتها خودمی که سعی کرده است در لحظه اجرا خودش را متعلق به مردم بداند و به هیچ‌چیز دیگری فکر نکند.

به این فکر می‌کنم که نجمه جودکی باشم که خودش از نوع تلویزیونی است؛ خودم را مدیون مردم می‌بینم و در آن یک ساعتی که اجرا می‌کنم مال مردم هستم، باید زندگی شخصی خود را فراموش کنم و با مردم باشم.

در اجرا‌هایتان خیلی بداهه صحبت می‌کنید، فکر نمی‌کنید این شیوه اجرا به جذب مخاطب لطمه وارد کند.

من چنین تفکری از اجرا‌هایم ندارم و فکر نمی‌کنم این شیوه اجرا از مخاطب من بکاهد. من کلا از متن فراری هستم و سعی می‌کنم در برنامه‌هایم نکته‌هایی از پیش تعیین شده‌ پیش خودم داشته باشم، مگر این‌که اتفاق خاصی بیفتد و با آن متن ارتباط برقرار کنم و در اجرایم از آن استفاده کنم. احساس می‌کنم در قالب گذاشتن مجری باعث بروز اتفاق خوبی در کار نخواهد شد و مردم ما را پس می‌زنند.

در دوربین زنده بداهه‌گویی کار بسیار مشکلی است، در این شرایط با مشکلات و استرس مواجه نمی‌شوید؟

در برنامه غیر‌زنده اجرا برایم خیلی سخت‌تر است، برنامه‌ای که اجرا در آن زنده است روح تازه‌ای در آن جریان دارد و احساس می‌کنم چون مردم به من نگاه می‌کنند این دوربین به من حرف می‌دهد و این بسیار زیباست.

به‌نظر من این بداهه‌گویی در برنامه زنده باید بیشتر اتفاق بیفتد. پله اول این است که خودت را نسبت به دیگران بیشتر قبول داشته باشی، به شرط این‌که به مرز غرور کاذب نرسی.

خودباوری و غرور هر دو یک کلمه است ولی کمی رنگ‌هایشان با هم فرق دارد، در این کار‌ها باید اعتماد به نفس داشته باشی و به خود‌باوری برسی. زمانی می‌توانی خودت را باور داشته باشی که قدر خودت را در لحظات بدانی.

بیوگرافی نجمه جودکی

رسانه ملی به‌نظر مخاطب اهمیت می‌دهد و با مجری که بخواهد اشتباه کند برخورد می‌کند. در این شرایط چه می‌کنید؟

کسی باید مجری شود که ادب و شخصیتش در راستای رسانه ملی باشد. من اگر بی‌ادبانه رفتار کنم، بیننده با این اشتباه من برخورد خواهد کرد. من در تنهایی خودم هم هیچ‌وقت با آدم‌ها نا‌محترمانه صحبت نمی‌کنم، کسی باید به این حیطه وارد شود که این چهارچوب‌ها را رعایت کند، چون او در قبال جامعه مسئول است.

دلیل این‌که دید مردم ما نسبت به قبل بسیار حساس‌تر شده‌ است، چیست؟

من احساس می‌کنم مردم ما آرام نیستند، من در این مدت که دوباره به تلویزیون بازگشتم، از فضای مجازی متنفر شدم، مدام مردم دنبال ایراد گرفتن هستند. قبلا فضای مجازی نبود و مردم راحت‌تر با مسائل برخورد می‌کردند، ولی در حال حاضر صبر مردم هم خیلی کم شده است و فقط منتظر سوتی و گاف هستند، این واقعا اشتباه است.

در شرایطی که فضای مجازی در بین مردم فراگیر شده است برای کم کردن حساسیتشان چه باید کرد؟

همه آدم‌ها خطا می‌کنند ولی ما مجری‌ها چون در اولویت دید هستیم، خطایمان هم در جلوی چشم قرار می‌گیرد. از کاه برایمان کوه می‌سازند. من نمی‌دانم چه باید کرد.

از «هفت ترانه» و نحوه حضورتان در این مجموعه برایمان بگویید.

من چهار سال در شبکه‌های داخلی ممنوع‌التصویر بودم و اجازه اجرا در شبکه‌های معاونت سیما را نداشتم. بعد از «سین مثل سریال» نوروز ۹۱ به شبکه شما و این برنامه دعوت شدم. در ابتدا نپذیرفتم، برنامه‌ای که مهمان نداشت و دکور بسیار ساده‌ای داشت جذب مخاطب برایش به سختی انجام می‌پذیرفت.

در نهایت قبول کردم و به‌عنوان مجری این برنامه شروع به فعالیت کردم و بدون جایزه رکورد یک میلیون و نیم میلیون پیامک را زدم. بعد از مدتی برای جذابیت بیشتر احساس کردم که باید حرفه‌ای خواننده‌ها را بیان کنم و در لابه‌لای برنامه این صحبت‌ها را بیان می‌کردم. این ایده، برنامه را جذاب کرد و با استقبال مردمی مواجه شد.

من «هفت ترانه» را دوست داشتم به خاطر این‌که به من اجازه داد خودم و قابلیت‌هایم را نشان دهم. این‌که برنامه‌ات را به چه صورت نمایش دهید که برای مخاطب جذاب باشد، واقعا در بهتر دیده شدن آن مجری موثر واقع می‌شود. من در «هفت ترانه» خیلی خودم بودم و این جزو افتخارات من است.

چطور شد به این اجرای راحت و بی‌دغدغه امروزی رسیدید؟

من کلا از چهارچوب متن فراری هستم و از اول به همین صورت بودم. در «هفت ترانه» بسیار به من خوش گذشت، سه سال این برنامه را اجرا می‌کردم، در اوج سریال‌های ماهواره‌ای این برنامه مخاطب را به سمت تلویزیون کشاند و پای این برنامه نشاند و از این بابت خیلی خوشحالم.

یک اجرای استاندارد در ایران چه نوع اجرایی است؟

به نظر من یک مجری خیلی نباید خودش را هم‌سطح با مهمانش بداند، باید گفت‌و‌گویی را ترتیب بدهد که بیننده حس کند باز مجری برنامه قهرمان دیده خواهد شد. من برنامه‌هایی که خیلی قربان صدقه مهمان می‌روند را نمی‌پسندم، باید در جاهایی از برنامه چالش هرچند کوچک ایجاد کرد که به یک چاشنی خوب در برنامه تبدیل شود.

مهران دوستی همیشه می‌گفت 10 ثانیه طلایی برنامه را از دست ندهید وقتی که شما شروع می‌کنید اگر در آن 10 ثانیه تیر را به مخاطب زدید همه‌چیز تمام است، ولی اگر نزدید مخاطب برنامه‌تان را‌‌‌ رها می‌کند و در اولویت بعدی قرار می‌گیرید.

با توجه به این‌که گویندگی در رادیو و اجرا درتلویزیون بسیار با هم متفاوت است، چطور به اجرا در تلویزیون رسیدید؟

خیلی از دوستان که از رادیو می‌آِیند به‌خصوص مجری‌های خانم با لحن کاملا رادیویی به اجرای برنامه می‌پردازند و صدا‌سازی می‌کنند، در رادیو تنها ابزار برای ارتباط با مخاطب صدایت است، ولی در تلویزیون با زبان بدنت هم باید با مخاطبت ارتباط برقرار کنید، این مجری است که باید بین تمام ابزار یک برنامه که در اختیارش گذاشته‌اند، تعادل ایجاد کند.

اولین گام گفت‌وگوی خوب است و در مراحل بعدی مطالعه حرف اول را می‌زند و بعد تک‌تک آدم‌هایی که یک برنامه را می‌سازند در بهتر دیده شدن آن برنامه موثر هستند.

عکسهای نجمه جودکی

آدرس اینستاگرام نجمه جودکی : instagram/najmehjoodaki

از اجرا در تلویزیون در کنار کدام مجری بیشتر لذت بردید؟

محمد سلوکی در تلویزیون جزو کسانی است که خیلی به من کمک کرد، مخصوصا در «سین مثل سریال» و «این‌جا ایران» است و همیشه از اجرا در کنار او لذت می‌برم.

نجمه جودکی به نظرتان چقدر توانسته تا به الان در اجرا موفق عمل کند؟

تا خواستم بال و پر بگیرم زمینم زدند. مردم تا من را شناختند در شبکه‌های داخلی نبودم، برای همین الان نمی‌گویم خیلی متفاوت هستم، اما مسائلی هست که دوباره در ارتباطم با مخاطب و نوع گفت‌وگویم دوباره از صفر شروع کردم، نتوانستم چالشی شروع کنم چون مردم نسبت به من گارد داشتند. با همه این‌ها فکر می‌کنم تا به این‌جا کار موفق عمل کردم.

وقتی حضور در برنامه «صبحی دیگر» را پذیرفتید استرس کمبود مخاطب نداشتید؟

به هیچ عنوان، مطمئن بودم «صبحی دیگر» پرمخاطب است. بخشی که من اجرا ‌کردم در مورد دکوراسیون داخلی بود و خیلی آن بخش را دوست داشتم که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

حضورتان در تلویزیون از جام جم شروع شد، خودتان این تجربه‌ها را چطور دیدید؟

من دوسال «این‌جا ایران است» را با محمد سلوکی اجرا می‌کردم و برنامه خوبی بود. طبق ذائقه مردم ایران در خارج ازکشور ساخته شد و در زمان خودش توانست حال مردم را خوب کند.

درباره مصاحبه ات با پژمان بازغی در مردم گرام به این مسئله اشاره کردی که تا وقتی تلویزیون مجری دارد، نباید در مناسبت ها آنتن در اختیار بازیگران قرار بگیرد. می خواستی روش مدیران را به نقد بکشی یا با اجرای بازغی مشکل داشتی؟

من با اجرای پژمان بازغی هیچ مشکلی ندارم. به نظرم خیلی مجری خوبی است و کودک شو را هم خیلی خوب اجرا کرده. من خیلی کلی این حرف را زدم. منظورم به همه مدیرها و رسانه ملی بود نه بازغی.

اما روندی که در مصاحبه با پژمان بازغی پیش گرفتی طوری بود که به نظر می رسید این بازیگر را برای اینکه سوپراستار نشده متهم می کنی. بعد هم که یک مرتبه او را با محمدرضا گلزار در دو کفه ترازو می گذاری و مقایسه می کنی. اینطوری مهمان برنامه آزرده نمی شود؟

اصلا. معلوم است که من هیچ مشکلی با آقای بازغی ندارم. حتی وقتی آقای بازغی در اینستاگرامش پست گذاشت اصلا اسمی از من نیاورد. گفت و گوی ما کاملا حرفه ای بود. اگر مصاحبه کامل را دیده باشی من گفتم که چرا استار نشدید و پژمان بازغی گفت: «ما اصلا در ایران استار نداریم.»

نجمه جودکی مجری

اجراهای نجمه جودکی :

فرصت ویژه / کمی متفاوت / هفت ترانه / ترانه باران / سین مثل سریال / مثبت 17 / مردم گرام و …


42,377 بازدید

نظرات کاربران

۱۶
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

فاطمه جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸

دوست دارم کاش از نزدیک می بینمت

معصومه سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

خیلی قشنگی انشااله خوشبخت بشی با همسرت

معصومه سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

خیای خوشگلی

زهرا سخایی پنج شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

منم عاشقتم کاشکی شمارت رو داشتم

آوا پنج شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸

عاشقتم نجمه اگه شمارتو داشتم عالی میشد

ناشناس جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۸

سلام خانم نجمه جودکی من عاشقتونم میشه شمارتون را بدین تماس بگیریم من خیلی,عاشقتونم دارم برات میمیرم

زهرا دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷

نجمه جودکی عزیزخیلی باهالی کاش بازهم بیای به مسابقه نمابه نما

محبوبه سلاسل دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

سلام خانم جودکی عزیز شما جزء بهترین مجریان زن تلویزیون هستید خیلی دوستتون دارم ای کاش دوباره برنامه ای با اجرای شما ساخته بشه و چهره زیبای شما رو تو قاب تلویزیون ببینیم. تسلط و سواد شما ستودنی است انشااله همیشه سالم و برقرارد باشید.

ناشناس دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷

سلام چرا دیگر در برنامه نما ب نما حضور ندارید؟؟ا

mona سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷

خانم جودکی خیلی دوست دارم اجراتون در نما به نما بسیار عالی بود الان که نیستین فک نکنم مخاطب زیادی هم داشته باشه

ناشناس پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷

خانم جودکی عاشقتم امیدوارم هرجا که هستی موفق باشی چرا دیگه نما به نما نیستی دیگه به مسابقه علاقه ندارم که شما نیستی جذابیت ندار

ناشناس شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷

چرا خانوم
نیست

mahdi یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

خانوم جودکی واقعا بهترین هستن
یاشاسین جودکی

میرعلی حسینی یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

خانم نجمه جودکی از بهترین مجریان موفق در عرصه تلویزیون است انشاالله پیروز و برقرار باشند

مرجان میرزایی از اصفهان پنج شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

نجمه جودکی قشنگ اجرا می کنند من ایشون دوستت دارم برایشون ارزو سلامتی دارم

ناشناس جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷

خانم جودکی عالی هستن وبراشون آرزو سلامتی وموفقیت دارم درکناره همسرگرامی شون