دلیل اکران نشدن فیلم متری شش و نیم و توقیف آن

فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید روستایی کارگردان جوان و با استعداد که قرار بود اولین نمایش و اکران آن روز چهارشنبه 10 بهمن ماه در پردیس سینمایی کوروش اتفاق بیفتد در لحظات آخر اکران آن منتفی شد

دلیل اکران نشدن فیلم متری شش و نیم چیست ؟

سیدجمال ساداتیان تهیه کننده فیلم گفته است : شاید از رقابت در جشنواره بازمانیم/برخی نهادها و سازمان ها با محتوای فیلم مشکل دارند و مدعی شده اند و ما در حال تلاش و رایزنی برای حل مشکل نمایش فیلم هستیم و امیدوار هستم مشکل فیلم حل شود.

متاسفانه برخلاف اعلام جدول نمایش فیلم ها، قطعا فردا در پردیس کوروش نمایش نخواهیم داشت /شاید با حذف چند صحنه مشکل حل شود و شاید هم از رقایت در جشنواره باز بمانیم. اما من امیدوارم بدون ممیزی بتوانیم فیلم را برای علاقه مندان پرشماری که در انتظار تماشای فیلم هستند آماده کنیم.

گفته می شود نیروی انتظامی خواستار برخی تغییرات در فیلم شده است.

این خبر واکنش بسیاری زیادی کاربران را در پی داشت و نقدهای زیادی از این رفتار در صفحات بازیگران و کارگردان فیلم اتفاق افتاد.

موضوع فیلم متری و شش و نیم چیست ؟

موضوع این فیلم در خصوص مواد مخدر و اعتیاد است که به طور ویژه به آن پرداخته شده است.

نوید محمدزاده که بازیگر اصلی این فیلم هست نیز به توقیف فیلم متری شش و نیم واکنش نشان داد و یک استوری سیاه در اینستاگرام خود منتشر کرد.

فرهاد اصلانی از بازیگران مجموعه نیز چند روز پیش با انتشار پستی نوشته بود که امیدوار است که این فیلم دچار سانسور و تغییر نشود.

حال باید دید که این فیلم بدون سانسور و تغییر اکران خواهد شد یا بخش های زیادی از آن زیر تیغ سانسور و حذف خواهد رفت !

گفتنى است که این فیلم یکى از آثار مهم سى و هفتمین جشنواره فیلم فجر است و در اولین روز برگزارى جشنواره در سینماى مردمى پردیس کوروش نوبت اکران داشت که با توجه به این شرایط در حال حاضر نمایش آن در هاله اى از ابهام قرار دارد.

تکدیب خبر حذف فیلم متری شش و نیم از جشنواره

در حالی که از ساعتی قبل رسانه ها از حذف فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی از جشنواره ملی فیلم فجر خبر می دهند ولی ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره در گفتگو با «صبا» حذف این فیلم را تکذیب کرد.


2,591 بازدید

نظرات کاربران

۰
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.