موضوع :تلویزیون

کلیپ توهین برنامه فیتیله به ترک ها و آذری ها

در پی پخش برنامه” فتیله” روز جمعه 15 آبان ماه 94 از شبکه دو سیما که  بر اثر بی دقتی عوامل برنامه، موجبات رنجش خاطر هموطنان عزیز آذری و ترک پیش آمد، ضروری است توضیحات زیر به اطلاع ملت شریف ایران و خصوصا هموطنان عزیز آذری برسد.

قومیت های مختلف سرمایه سترگ و بی بدیل ایران اسلامی است که مبتنی بر احترام متقابل اقوام، احساس هویتی مشترک را برای همبستگی و اتحاد ملی فراهم آورده تا این کشور عزیز بر تند باد حوادث بپاید و کیان خویش حفظ نماید.  در این میان، صداوسیما نیز به عنوان رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران با درک این جایگاه و اهمیت احترام و حرمت همه اقوام و اقشار جامعه بزرگ ایران در مقاطع مختلف همواره عزم خود را در جهت تقویت این گنجینه و سرمایه ملی معطوف داشته است.

لیکن علیرغم این اراده و اقدامات مختلف ناشی از آن،  متاسفانه روز جمعه  15 آبان ماه در یکی از بخش های برنامه “فیتیله” که از جمله برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در شبکه دو سیمااست، به سبب اشتباه، بی‌دقتی و عدم نظارت درست عوامل برنامه ساز و ناظر مربوطه، دیالوگ‌هایی به زبان آذری بیان می شود که باعث تمسخر و در نتیجه رنجش خاطر و ناراحتی هموطنان غیور و عزیز آذری زبان شده و شکایاتی را موجب می گردد.

در این خصوص، رسانه ملی با وجود سهوی بودن این مساله،  وظیفه خود می داند ضمن عذرخواهی از هموطنان و خصوصا آذری زبانان عزیز  و به دور از هر گونه توجیه رسانه‌ای برای رفع  کوچکترین ابهام و بدبینی هموطنان عزیز آذری‌زبان کشورمان نسبت به فرزندان پرتلاش و خدمتگزارشان در صداوسیما، موارد و تصمیمات متخذه ذیل را به اطلاع این عزیزان و همه مخاطبان رسانه ملی برساند:

1- علیرغم سهوی بودن این اتفاق، مسئولان و عوامل دخیل  در تولید و پخش این برنامه، متخلف محسوب می شوند و این مساله تا آشکار شدن موضوع و ریشه های آن به طور جدی پیگیری خواهد شد.

2- با وجود جایگاه مردمی این برنامه مطابق با نظرسنجی های مختلف سال های گذشته که از آن به عنوان برنامه ای باسابقه و پربیننده یاد شده است، لیکن به خاطر این بی دقتی صورت گرفته، تا انجام بررسی های لازم  و رسیدن به نتیجه نهایی، پخش برنامه “فیتیله” فعلا متوقف می شود.

3– مدیر پخش و مدیر گروه کودک شبکه دو به دلیل سهل انگاری توبیخ کتبی خواهند شد و جانشین مدیر پخش که مسئول نهایی نظارت برنامه هاست نیز توبیخ و از مسئولیت برکنار می شود.

4 – بدیهی است که سازمان صداوسیما پس از بررسی دقیق این موضوع و رسیدن به نتایج نهایی،  موارد را به اطلاع مخاطبان خواهد رساند.


10,396 بازدید

نظرات کاربران

۰
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.
نظرات بسته شده است.