موضوع :اخبار سینما ایران ، اخبار هنرمندان ، فیلم و سریال

دلیل پخش نشدن سریال عاشقانه

دلیل پخش نشدن سریال عاشقانه

محمدرضا نادری – مدیر اجرایی پروژه «عاشقانه» – درباره شایعاتی که به تازگی پیرامون این مجموعه ایجاد شده گفت: در پی برخورد با بیش از یکصد لینک غیر مجاز و VOD که به صورت غیر قانونی و بدون داشتن قرارداد با مالکین و سرمایه گذاران اقدام به بارگذاری مجموعه کرده بودند، خوشبختانه این مشکل در حال حاضر با انعقاد قرارداد قانونی با سازندگان شکل اصولی تری به خود گرفته است. با این حال اگر چه بسیاری از شرکت ها این روزها مجموعه را به صورت قانونی و بدون مشکل به فروش می رسانند، اما در این میان برخی با زیاده‌خواهی و توقعات غیر متعارف قصد دارند با فراکنی و انتشار اخبار ناموثق و جریان یافته که با همگی آنها کما فی السابق برخورد قانونی می شود، سعی دارند به «عاشقانه» ضربه بزنند.

وی افزود: متأسفانه این روزها برخی با ایجاد جو نامناسب قصد دارند میزان عرضه و ارائه قانونی «عاشقانه» را کاهش دهند. حتی در روزهای اخیر عده ای با نیت ضربه زدن به پروژه اقدام به بارگذاری رایگان قسمت های سریال کرده اند که بزودی این اتفاق نیز پیگیری خواهد شد.

نادری در پایان گفت: از مخاطبان فهیم «عاشقانه» خواهشمندیم اخبار رسمی این مجموعه را تنها از طریق مدیر روابط عمومی پروژه و صفحه اینستاگرام پروژه دنبال کنند و توجهی به شایعات نداشته باشند. براساس برنامه ریزی های انجام گرفته قسمت هفتم «عاشقانه» نیز دوشنبه هفته آینده (١٨ اردیبهشت ماه) توزیع خواهد شد.

منوچهر هادی کارگردان سریال عاشقانه با انتشار پستی در اینستاگرامش از توقف پخش سریال به دلیل مشکلات مالی خبر داد  :

احترام شما عزیزان واجبه و حق مسلم شماست که عاشقانه را تا قسمت آخر و منظم سر هفته ببینید . مشکلات مالی در کار بوجود آمده که نمیتوانم باز کنم .  تلاش من و عوامل تا رفع مشکلات مالی بی نتیجه خواهد بود.

واقعا تاریخ دقیق توزیع پنج به بعد را نمیتوانم بدهم . ما سی جلسه از کارمان باقی مانده و فقط شرمنده شما هستیم . امیدوارم با سعی و همت دوستان در جهت تامین سرمایه مشکلات بزودی رفع شود وبه زودی بتوانیم کار را کلید بزنیم و در نهایت توزیع را آغاز کنیم . بازهم از حمایت و پیگیری شما و علاقتون به ادامه کار ممنونم و شرمنده به خاطر تاخیر . به محض اینکه از تاریخ توزیع مطلع بشم شمارو در جریان خواهم گذاشت .

وی با اعلام اینکه رخ دادن مشکلات مالی در پروژه های نظیر “عاشقانه” طبیعی است، گفت: مشکلات مالی این سریال باید 2 الی 3 روز آینده برطرف شود و هرچه سریعتر طی 30 جلسه ساخت این سریال را به پایان برسانیم تا عهد خودمان به مردم را وفا کنیم، هرچند که خودم از مردم بابت این مشکلات در اینستاگرام عذرخواهی کردم ولی من هم مانند فیلمبردار، صدابردار، بازیگر و.. کارمند هستم،سرمایه گذار و تهیه کننده در این ارتباط باید صحبت کنند.

هادی با اعلام اینکه 15 قسمت این سریال تصویربرداری شده و تنها چند سکانس از هر قسمت باقی مانده است، گفت: خیلی خوشبین هستم که با رفع مشکلات ظرف روزهای آینده تصویربرداری 30 جلسه را آغاز کنیم اگر بنا به هر دلیلی این اتفاق طی  هفته جاری رخ ندهد، دیگر جمع کردن این پروژه خیلی سخت خواهد شد.

این کارگردان با اعلام اینکه به خاطر “عاشقانه” پیش قسط یک فیلم سینمایی را پس دادم ، گفت: به خاطر غرق و علاقه‌ای که به این سریال داشتم به تهیه کننده و سرمایه گذار تخفیف خوبی دادم تا در روند کار اختلال ایجاد نشود ولی متاسفانه در حال حاضر تمام عوامل بخشی از مطالبات خودشان را دریافت نکردند که امیدوارم ظرف روزهای آینده این مشکلات توسط سرمایه گذاران مرتفع شود.

صحبت های تهیه کننده : سریال «عاشقانه» تعطیل نشده، قسمت پنجم پایان فروردین می‌آید

گلستانه تهیه‌کننده سریال «عاشقانه» در گفت‌وگویی درباره صحبت‌های هادی درباره پخش قسمت پنجم می‌گوید: «فکر می‌کنم صحبت‌های ایشان کمی جرح و تعدیل شده یا برداشت درستی از صحبت‌هایشان نشده است. ماجرا از این قرار است که بخش‌های باقی‌مانده این سریال مربوط به قسمت‌های هفت و همین‌طور قسمت‌های چهارده و پانزده می‌شود. از آن‌جا که می‌خواهیم توزیع سریال به صورت هفتگی ادامه پیدا کند اگر قسمت پنجم را توزیع کنیم تنها دو هفته برای فیلم‌برداری بخش‌های باقی مانده، تدوین و نهایی کردن آن برای توزیع زمان داریم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم قسمت پنجم را با تاخیر توزیع کنیم تا زمان کافی برای رساندن به موقع همه قسمت‌ها داشته باشیم.»

گلستانه در ادامه توضیحاتش با اشاره به این‌که حتما سریال به طور منظم به پخش خود ادامه خواهد داد، می‌گوید: «توقف مطلق در کار نخواهد بود، به خصوص که سریال در حاضر بسیار خوب می‌فروشد و زحمتی که برای آن کشیده شده به اندازه‌ای هست که نتوان آن‌را نادیده گرفت. سرمایه‌ای هم که همه ما برای این کار گذاشتیم آنقدری هست که با یک پروژه نصفه و نیمه قابل برداشت نیست.»

البته هادی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تخفیفی که برای دستمزد خود داده و پرداخت نشدن بخشی از مطالبات عوامل نیز اشاره کرده است، که گلستانه در این باره این‌طور توضیح می‌دهد: «اجازه بدهید درباره دستمزد آقای هادی صحبتی نکنم اما درباره معوقات مالی عوامل باید بگویم کلیه پروژه‌هایی که در آن‌ها صحبت از رقم‌های کلان در میان است و مدت ضبط آن‌ها نیز از زمان مقرر بیشتر طول می‌کشد به چالش‌های مالی دچار می‌شوند. به هرحال سریال با تاخیر روانه بازار شد و با تاخیر هم هزینه‌ها بر می‌گردد.»

او درباره تاخیر در آغاز توزیع سریال نیز این‌طور می‌گوید:‌ «مبنای ما برای توزیع سریال 25 آذرماه بود و پنج قسمت اول نیز از اول آذرماه آماده بود که آن‌را با کلیه متعلقاتش به وزارت ارشاد تحویل دادیم ولی حجم ممیزی‌های به اندازه‌ای بود که ما نیازمند جلوه‌های ویژه بصری شدیم. برای مثال روتوسکوپی چیزی نیست که با یکی دو ساعت زمان گذاشتن انجام شود. برای اصلاح حجاب‌های پروژه مجبور بودیم زمان بسیاری بگذاریم. هر کدام از قسمت‌ها حداقل 10 روز زمان برای انجام اصلاحیات نیاز داشت.»

این تهیه‌کننده توضیحاتش را با اشاره به این‌ قانون تکمیل می‌کند که هر مجموعه شبکه نمایش خانگی باید مجوز پنج قسمت را دریافت کرده باشد تا بتواند اجازه خروجی بگیرد و می‌گوید: «البته در تعامل حداکثری با آقای پارسایی بودیم و ایشان کمک بسیاری به پروژه کردند اما در نهایت با تاخیر دوماهه سریال اوایل بهمن‌ماه آماده شد که به خاطر ایام جشنواره فیلم فجر و این‌که تبلیغات در این زمان کمتر دیده می‌شود تصمیم گرفتیم «عاشقانه» را بعد از جشنواره توزیع کنیم.»

با توجه به ممیزی‌های بسیاری که گلستانه به آن اشاره می‌کند و تصاویر سانسور شده‌ای که هنگام تماشای سریال جلب توجه می‌کند از این تهیه‌کننده می‌پرسیم پس از این اتفاق تغییراتی در پوشش و ظاهر بازیگران در هنگام تصویربرداری سریال صورت گرفت یا نه؟ که می‌گوید: «مجبور به تغییر نشدیم، می‌توان گفت زوایه نگاه ما و مسئولان وزارت ارشاد متفاوت بود که بعد از این اتفاق به هم نزدیک شدیم. از ابتدا که شروع کردیم گریم‌ها بر مبنای فیلم‌های سینمایی صورت گرفت، در حالی که برای سریال‌ها گریم‌ها متفاوت انجام می‌شود. در حال حاضر تغییرات به همین میزانی است که می‌بینید چون به هر حال راکورد نباید به هم بخورد.»

توقیف سریال عاشقانه


5,049 بازدید

نظرات کاربران

۰
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.