موضوع :اخبار سینما ایران

دلیل خداحافظی فریبرز عرب دنیا از بازیگری
فریبرز عرب نیا: تا مسئولان فعلى ارشاد حضور دارند در سینماى ایران کار نمى کنم
فریبرز عرب نیا که مدتی است برای زندگی به خارج از کشور رفته پس از مدت‌ها گفت و‌گویی با خبر آنلاین انجام داده اعلام کرده با این وضعیت قطعا دیگر در این سینما فعالیت نخواهد کرد. بخش هایى از گفتگو را مى خوانید:


.
در حال حاضر مشغول پرداختن به امور زندگی هستم. بیشتر وقتم صرف آشپزی و خانه ‌داری می‌شود و سامان دادن به کارهای جانیار و کمک به او در کارهایش اولویت زندگی‌ام است. اوقات فراغتم را نیز به ورزش و مطالعه می‌پردازم
.
عرب نیا می‌گوید به لحاظ مالی برای گرفتن کامل دستمزدش از فیلم‌های “گاهی” و “آخرین بار کی سحر را دیدی” بارها به خانه سینما و شورای حل اختلاف مراجعه کرده و آن‌ها نیز حق را به او داده‌اند اما در پروسه وزارت ارشاد حق او نادیده گرفته شده است. به گفته او حتی با برخی چهره ها در سازمان سینمایی هم صحبت‌هایی انجام داده که تا تسویه حساب نهایی جلوی اکران این دو فیلم گرفته شود که در نهایت این اتفاق رخ نداده است
.
از فیلم “گاهی” اصلاً راضی نیستم. خروجی کار بسیار ضعیف از آب درآمده است؛ تهیه‌کننده و کارگردانش اشخاصی نابلد بودند! نتیجه‌اش هم می‌شود این که با وجود زحمت عوامل و انرژی که گذاشتیم، کار بسیار سطحی از آب درآمده است و ایراداتی فاحش دارد.درباره “آخرین بار کی سحر را دیدی؟” نمی‌توانم هیچ نظری بدهم چون هنوز نتیجه کار را ندیده‌ام. اما در مورد اینکه می‌تواند موفق باشد، ندیده هم می‌توانم بگویم که چرخه اکران در ایران و موفقیت در فروش فیلم به عوامل  زیادی بستگی دارد که این عوامل متاسفانه نه سینمایی و فرهنگی و نه هنری هستند.
.
با صراحت اعلام می‌کنم که تا وقتی مسئولین فعلی ارشاد از وزیر تا مدیران میانی بر سرکار هستند، من دیگر در سینمای ایران کاری نخواهم کرد. از همه بیشتر هم خودم متاسف هستم اما این تنها راهی هست که برای مقابله با این اتفاقات دارم. دوستی می گفت در دوره قبل هربار به ارشاد می‌رفتی با جواب “نه” برمی‌گشتی اما در این دولت پاسخ “آره” می‌گیری اما کارت انجام نمی‌شود. این تلخ‌کامی‌اش بیشتر است.
.
درحال حاضر دیگر کارگردانی که بخواهد این‌قدر من را وسوسه کند که در فیلمش نقشی بازی کنم وجود ندارد و تولیدات اینقدر ترغیب کننده نیستند. فقط می‌ماند همان آقای فرهادی که آن هم قطعاً اگر در یک پروسه تولید جهانی باشد صد در صد بدون فکر پاسخ مثبت خواهم گفت. اما اگر آن پروژه داخل ایران باشد و براساس فیلمنامه مصوبی ارشاد و درگیر چرخه و شورای اکران و با این مدیران باشد، بله، قطعاً خواهم گفت: نه!

خداحافظی فریبرز عرب نیا از سینما و بازیگری


4,682 بازدید

نظرات کاربران

۱
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

پنج شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵

عاشقتم عرب نیا