سیکار کشیدن مهران مدیری

نشست خبری فیلم سینمایی ساعت 5 عصر به کارگردانی مهران مدیری عصر امروز ۴ شهریورماه در هتل هما با حضور مهران مدیری و اصحاب رسانه برگزار شد.

مهران مدیری در ابتدای این نشست درباره چگونگی رسیدن به سوژه “ فیلم ساعت 5 عصر” گفت: من ۸ سال بود که تصمیم داشتم فیلم سینمایی بسازم اما هر بار به دلایلی نمی شد. دوستان پیشنهادهای وسوسه برانگیزی می دادند اما با این وجود باز هم نمی شد که بسازم ولی در نهایت امسال تصمیم گرفتم در دو ماهی که برنامه “دورهمی” ضبط نمی شود یک فیلم سینمایی بسازم.

از نکات قابل توجه این نشست سیگار کشیدن مهران مدیری در حین گفتگو با خبرنگاران بود که هنوز دلیل انجام این حرکت وی مشخص نشده است

سیگار کشیدن مهران مدیری در نشست خبری فیلم ساعت پنج عصر

 

نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی مهران مدیری

این نویسنده و کارگردان با اشاره به اینکه ایده این فیلم برای سه سال پیش است، بیان کرد: قصه “ساعت ۵ عصر” روایت کننده مشکلاتی است که برای همه ما در تهران پیش می آید ولی گویی ما به آنها عادت کرده ایم و همواره با آنها زندگی می کنیم.

وی افزود: این فیلم ما را متوجه می کند که پیرامون ما چه اتفاقاتی می افتد. همانطور که در برنامه هفت گفتم شخصیت اصلی این فیلم فردی است که باید تا ساعت ۵ عصر از یک نفر امضا بگیرد اما یک سلسله اتفاقات عجیب و غریب می افتد که البته عجیب و غریب هم نیست. این فیلم یک نقطه صفر تا صد دارد که به ما نشان می دهد چگونه اتفاقات بزرگتر می شود. این را هم باید بگویم که خیلی از اتفاقاتی که برای شخصیت اصلی می افتد اجتناب ناپذیر است.

وی در ادامه در رابطه با مراحل نگارش فیلمنامه این اثر توضیح داد: فیلمنامه در حال نوشتن است و تا ۱۵ روز دیگر آماده می شود و برای کسب مجوزها به وزارت ارشاد می رویم.

نشست خبری فیلم ساعت 5 عصر

مدیری درباره فضای کلی فیلم “ساعت ۵ عصر” گفت: این فیلم کاملا رئال است و با اینکه فضای فانتزی ندارد اما به شدت کمدی است و البته سوژه آن تلخ است. کمدی این کار پررنگ است اما پایان تلخی ندارد البته این نظر من است و بستگی به این دارد که ما چگونه تلخ را تعریف کنیم. پایان این فیلم به گونه ای تمام می شود که شخصیت اصلی به همان نقطه اول و به یک روزمرگی می رسد. سکانس ابتدایی فیلم در پایان آن تکرار می شود و ما متوجه می شویم که دور باطلی وجود دارد.

مدیرى در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا فیلمنامه در وزارت ارشاد دچار تغییراتی می شود یا خیر، گفت: فیلمنامه موردى ندارد که دچار مشکل شود اگر هم این اتفاق بیفتد آن را با گفتگو حل می کنیم.این را هم باید بگویم سیامک انصاری و صدها نفر از مردم بازیگران این فیلم هستند البته برخی تنها سه یا چهار سکانسی در این فیلم به ایفای نقش می پردازند که من هم یکی از آنها هستم.

وی در ادامه با اشاره به سکانسی که حدود ۷۰۰ نفر در آن به ایفای نقش می پردازند، تصریح کرد: گروه کارگردانی این اثر حدود ۱۰ نفر هستند و با وجود اینکه مهار کردن ۷۰۰ نفر کار سختی است آن را انجام می دهند. البته ما سکانس هایی داریم که بالغ بر هزار نفر در آن به ایفای نقش می پردازند.

مدیری در ادامه با اشاره به نقدهای اجتماعی که در فیلم سینمایی “ساعت ۵ عصر” وجود دارد، گفت: این فیلم سراسر نقد اجتماعی است. در این فیلم شهری مانند تهران داریم که تیمارستانی است که هزار نفر در آن بدنبال کارهای مختلف می گردند. از شروع تا پایان فیلم سراسر نقد اجتماعی دارد.

مدیری با اشاره به نام فیلم گفت: نام این فیلم به این دلیل “ساعت ۵ عصر” است که شخصیت اصلی آن تنها تا ساعت ۵ عصر وقت دارد که یک امضا بگیرد. من به همین دلیل ساده نام فیلم را اینگونه انتخاب کردم.

مدیری در بخش دیگر این نشست درباره اینکه دیگر نمی خواهد در تلویزیون سریالی بسازد، گفت: من دیگر توان ساخت سریال ندارم. سریال سازی دنیای سخت خود را دارد که یک کارگردان باید در طول ۹ ماه یک سریال بسازد و من دیگر توان آن را ندارم. البته دیگر علاقه ای هم ندارم مگر کارهایی مثل “دورهمی” پیش بیاید که حضور در آنها را قبول کنم اما دیگر نمی توانم سریال بسازم.

وی درباره این پرسش که آیا قصد دارد درباره خود فیلمی بسازد؟ گفت: فیلمی درباره خودم نمی سازم اما از سال آینده شروع به نگارش زندگینامه خودم می کنم که فکر می کنم حدود چهار جلد باشد. این زندگینامه از چهار سالگی تا حال حاضر من را شامل می شود که می توانم بگویم یک برش ۴۰ ساله از تاریخ ایران شامل زندگی اجتماعی فرهنگی و جنگ می شود.

وی در پایان این نشست با بیان اینکه “خندوانه” رقیب “دورهمی” نیست گفت: این ۲ برنامه با یکدیگر متفاوت هستند و ربطی به هم ندارند پس رقیب هم نیستند. در آینده از رامبد جوان برای حضور در این برنامه دعوت می کنم.

 


17,362 بازدید

نظرات کاربران

۱۷
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

هدااااا جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵

سیگار کشیدنش عاشقونس اصلا مهران مدیری یه عاشقه به تموم معناس اینو فقط ما طرفدارا حس میکنیم هزار تا کار از خیلیا سر میزنه بعد گیر دادن به سیگار کشیدن مهران مدیری مردم بیکاری داریم. زنده باد مهران مدیری که یه عمر مارو تو هر شرایطی شاد کرد

علیرضاF شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵

به قیافشون که نمیخوره

ش.ه یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵

خیلی کارى زشته جلوی انظار عام

هلن جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

اقا دلش خواسته فضو لین اههههههههههه بی جنبه ها

هلن جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

از نظر من مردم ایران خیلی بی جنبه اند به شما چه که اقای مدیری سیگار کشیده عشقش خواسته حالا واسه من یک عده مسئول اعتراض می کنن

badboy پنج شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

باعرض سلام خدمت دوستان
هرکسی زندگیه خودشو داره کارایی که مهران مدیری انجام داده در طول اینهمه سال بهترین برنامه هارو ساخته وبه نظره من محبوب ترین گارگردان و نویسنده وبازیگر است .دلیل نمیشه که با یه سیگار کشیدن خیلی قضیه رو بزرگ جلوه بدیم.بعضی ها همچین میگن سیگارکشیده اینگاری پول های میلیاردی بالاکشیده.طرزفکره بعضی ها اشتباه است.

مهدی یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

فکر ننیکردم اقای مهران مدیری هم سیگار بکشه.شخصیتشونو زیر سوال بردن.

آرش سه شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵

منظورش این بوده که برای سیگار کشیدن در نشست خبری بهش ۶۰ میلیون میدن

دلناز دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵

فکر کرده حالا مثلا شاخ شده….اه
چقدر مردم خودشونو گم میکنن فکر کرده حالا کجا چه خبره
تو برو فیلمتو بساز
بیچاره جوونایی که این الگوشونه

مهسا دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵

آقای مدیری همیشه الگوی ما جوونا بودن و هستن و سیگار کشیدنشون هیچ ربطی به این موضوع نداره خانوم محترم. ..
الان بیشتر مردم طرفدار ایشون هستن و افکار کسانی مثل شما نمتونه تصور مردم رو از مهران عزیز عوض کنه.
در جریان باشین هه…

فرزاد یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

مدیری یعنی زندگگگی عاااشقشم نیاد رو دستش .. به نظرم این کارش سیگار کشیدنش خیلی با پرستیجش کرده خیلی ژست قشنگیه هیچ کار خطایی ام بنده خدا مرتکب نشده و مطمین باشید کاری رو که کرده همه چیزو پیش بینی کرده وگرنه ادمی مثله مهران مدیری هیچ کاری رو بدونه اینکه بدونه عواقبش چیه انجام نمیده . مهران مدیری واقعا اوسطوره ایه که دیگه واقعا تکرار نمیشه خیلی انسان دوست داشتنی ای هستش . برای ما جوونا الگو بوده و خواهیم بود .

مریم یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵

خواهش میکنم همه چی رو با هم قاطی نکنید هر کس در حد خودش اگه کار بدی انجام بده نتیجه اش بد پیشه به این نمی صداقت ایشان محترم ولی این کار درست نبود اصلا هم به منزله صداقت نیس

سولماز شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵

حالا اینقدر همتون شلوقش نکنید فقط یک کار خطایی کرده که تو ی برنامه زنده سیگار کشیده

بهاره شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵

کاش همه افراد سرشناس اقدامات نکوهیدشونو جلوی جمع انجام می دادند شاید از طرف حداقل معدود افرادی مورد سرزنش و موشکفایی دلیل و هدفشون قرار می گرفتند.الان خیلی چیزا توی مملکت ما داره دود می شه و میره توی هوا اما کدوم دوربینیه که اونها را به تصویر بکشه.

ویرج یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵

افرین

م ه ر دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵

به نظر من نشون داده که قوی هست واین که چیزی برای از دست دادن نداره وهیچی براش مهم نیست

شادی سه شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵

منم موافقم
خواسته هنجارشکنی کنه…ولی به نظر من کارش قشنگ نبوده….