موضوع :اخبار سینما ایران

 بازهم اسفند رسید و گمانه زنی های زیادی برای اینکه کدام سریال از کدام شبکه پخش می شود تبدیل به یکی از بحث های داغ رسانه ها شده است. مثل سینما هنوز هم برنامه ای رسمی اعلام نشده اما تماشا امروز سریال هایی که برای عید نوروز 91 ساخته شده اند را به شما معرفی می کند. در پایان هم چند دقیقه ای وقت مسوولان سیما را خواهیم گرفت. متشکریم!

** جنگ بازی


تئاتر در خط مقدم

کارگردان: احمد کاوری

بازیگران: اکبر عبدی، مجید صالحی، رضا ناجی، امیر نوری، عارف لرستانی، امیررضا دلاوری، حسین عابدینی، هادی کاظمی، مهدی صباحی، رابعه اسکویی و ماشاءالله شاهمرادی

خلاصه داستان: این سریال «جنگ بازی» نام دارد و آن گونه که می توان از اسمش فهمید حال و هوایی طنز دارد. وقایع این سریال در زمان جنگ روی می دهد و داستان یک گروه نمایشی را روایت می کند که در بحبوحه جنگ مصمم می شوند یک نمایش شاد را برای رزمندگان اجرا کنند. در چند قسمت ابتدایی سریال شخصیت های مختلف این گروه نمایشی معرفی می شوند و در ادامه چگونگی رهسپاری این افراد به مناطق جنگی بازگو می شود.

در این سریال اکبر عبدی ایفاگر نقش سلیمان است و مجید صالحی هم در نقش پسر او ظاهر شده است.

نکته: احمد کاوری دو فیلم کاملا جدی در کارنامه اش دارد و پیش بینی این موضوع که آیا در طنزسازی هم موفق است یا نه کار سختی است. فیلم های «نفوذی» و «خودزنی» از کارهای او هستند.

** چک برگشتی

باز هم امیر جعفری و سیروس مقدم

کارگردان: سیروس مقدم

بازیگران: امیر جعفری، ریما رامین فر، هدایت هاشمی، هومن برق نورد، یوسف صیادی، علی صالحی، امیر حمیدزاده و بهاره رهنما

خلاصه داستان: سریال تازه مقدم، درباهر جوانی به نام لطیف است که بعد از مدت ها از زندان آزاد می شود او تلاش می کند در موقعیت تازه ای که به دست آورده، زندگی جدیدی را شروع کند و برای این کار به دنبال یافتن شغل مناسبی برای خود است. اما پیدا کردن کار مناسب، برای این زندانی سابق کار ساده ای نیست، چراکه کسی حاضر نیست به او کاری بدهد. در نهایت این جوان آن قدر به تنگ می آید که مجبور به انجام کارهای غیرمنتظره ای می شود. بازیگر نقش لطیف، امیر جعفری است که چندی پیش سریال شیدایی را با بازی خوب او دیدیم. ریما رامین فر هم که او را در نقش هما در سریال پایتخت دیده بودیم، در نقش خواهر او هنرنمایی خواهد کرد.

نکته: قرار بود سریال پایتخت 2 برای نوروز امسال به کارگردانی سیرویس مقدم از شبکه یک روی آنتن برود و حتی فیلمنامه اش هم تا حدودی نوشته شده بود اما از آن جایی که محسن طنابنده به فیلم محمد(ص) پیوست و مشغول بازی در آن شد دیگر گروه نمی توانستند بدون حضور طنابنده که نقش اصلی این سریال را برعهده داشت قسمت دوم آن را بسازند. گفته می شود مجیدی در قرارداد بازیگران اصلی فیلمش موردی گنجانده که آنها نمی توانند به جز این فیلم در هیچ کار دیگری حضور پیدا کنند ناگفته نماند که طرح این سریال را محسن طنابنده نوشته است.

** سهمی برای دوست

غیرقابل پیش بینی

کارگردان: مسعود اطیابی

بازیگران: اشکان خطیبی، علی سرابی، مهشاد مخبری، سپیده خداوردی، مهتاج نجومی، رضا فیض نوروزی و مسعود شجاعی

خلاصه داستان: «سریال سهمی برای دوست» با مضمون طنزگونه اجتماعی داستان دو برادر خوانده را به تصویر می کشد که وضعیت مالی مناسبی ندارند. آنها دست به هر کاری می زنند تا شرایط خود را دچار تغییر کنند، تا اینکه تصمیم می گیرند وارد بازار بورس شوند و همین امر، زمینه ساز اتفاقات جدیدی برای یکی از دو برادرخوانده می شود که…

نکته: این اولین سریال تلویزیونی مسعود اطیابی است که گفته می شود فیلمنامه اش نقطه قوت آن است.

** مسیر انحرافی

Lost

کارگردان: بهرنگ توقیفی

بازیگران: پوریا پورسرخ، فرزاد حسنی، شقایق دهقان، بهنوش بختیاری، پرستو صالحی و نیما فلاح

خلاصه داستان: این سریال داستان سقوط یک هواپیمای مسافربری در جزیره از ناشناخته و اتفاقات پیرامون آن را به تصویر می کشد.

نکته: گفته می شود این سریال به شکلی برداشت از سریال پرطرفدار Lost است و قطعا همین موضوع باعث می شود که حدس بزنیم که یکی از سریال های پرطرفدار نوروز خواهد شد. البته به جای جک نقش اصلی این سریال به عهده پوریا پورسرخ است.

** چه کسی خوابه؟

خوابم می آد

کارگردان: سیدجواد رضویان

بازیگران: جواد رضویان، علیرضا خمسه، رضا بابک، امیرحسین صدیق، آشا محرابی، افشین سنگ چاپ و…

خلاصه داستان: به صورت آیتمی با موضوعات شوخی می کند.

نکته: گریم منحصر به فرد رادش و رضویان در این سریال واقعا خنده دار است.

** لبخند بی لهجه

کارگردان: محمدرضا حیدری

بازیگران: سیرویس همتی، شهره سلطانی، افشین سنگ چاپ، سارا رسول زاده، مالک سراج، علیرضا مهران و محمد اسدی

خلاصه داستان: «لبخند بی لهجه» در تلاش است با زبان طنز به موضوعات اجتماعی روز بپردازد و سازندگان می گویند از نزدیکی به هجو در این اثر خودداری کرده اند.

به این لیست، نام سرایل هایی مثل «سیر و سرکه» به کارگردانی غلامرضا رمضانی، «دختری به نام آهو» به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی و «سایه سلطان» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم را هم اضافه کنید. حالا معلوم نیست که کنداکتور تلویزیون چقدر جا دارد که این همه سریال در آن، برای نوروز تولید شده است. احتمالا خیلی از این سریال ها قرار است در آرشیو نگه داشته شده و در طول سال به خورد ملت داده شوند. سفارش همه این سریال ها از طرف صداوسیما بوده و قطعا از حجم و کمیت زمانی خود هم با خبر هستند، اینکه چرا سفارش تولید این همه مجموعه را برای پخش در نوروز داده اند، هنوز معلوم نیست. فقط به نظر می رسد با عید دندان گیری در تلویزیون رو به رو نباشیم.

این همه سریال را کجای دلمان جا بدیم؟


12,491 بازدید

نظرات کاربران

۶
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

آتنا زارع جمعه ۲۶ اسفند ۱۳۹۰

ممنون

ااااا پنج شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۰

هرسریال برای چه شبکهایی

یوسف پنج شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۰

دوستت دارم

عشق قرمز دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰

جالبه برام که اطیابی رفته سراغ سریال؛سریال سیروس مقدم هم که حتما باحاله؛

فاطی یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰

سلام.ممنون از عکسای قشنگت.لطفا از محسن افشانی هم عکس جدید بذارین

sima شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰

وای پوریا پور سرخ گریم گرفته از کدوم شبکه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خداروشکر بازم پوریا جونم دیوونتم ….