مریلا زارعی جشنواره مقاومت 95

اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت 95 شامگاه جمعه ۹ مهرماه با حضور چهره های فرهنگی و لشگری در برج میلاد تهران برگزار شد.

در این مراسم از برترین ها در بخش ها مختلف تقدیر گردید

بخش سینمای ایران

برای اهدای جوایز این بخش، محمد خزاعی، علی نصیریان، جمال شورجه، شهریار بحرانی، محمدحسین نیرومند مدیر عامل انجمن سینمای دفاع مقدس به روی صحنه آمدند.

دیپلم افتخار جلوه های ویژه به ابراهیم کرمیان برای فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان اهدا شد.

دیپلم افتخار جلوه های بصری به احمدرضا معتمدی برای «مزار شریف» به کارگردانی عبدالحسن برزیده رسید.

لوح تقدیر به سیده ساره نورموسوی برای فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار اهدا شد.

لوح تقدیر به علیرضا والدی برای فیلم «بدون مرز» تعلق گرفت.

دریافت جایزه مریلا زارعی جشنواره مقاومت

جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن به مریلا زارعی برای بازی در فیلم «ماهی سیاه کوچولو» اهدا شد. زارعی پس از دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن گفت: بسیار برای من دریافت این جایزه از دست استاد علی نصیریان لذت بخش بود و مردم ایران همگی شایسته دریافت این تندیس مقاومت هستند هم کارگری که به مردم خدمت می کند و هم مدافعان حرم. تندیس قبلی جشنواره را برای «چ» و «شیار 143» گرفتم و اعلام کردم که  از الفت خداحافظی می‌کنم تا نقش های دیگر را بازی کنم اما «ماهی سیاه کوچولو» بعد از خداحافظی الفت بود که گروه بسیار خوبی بود و کارگردان خوب که اولین کارشان بود.

تندیس بهترین بازیگری مرد به پرویز پرستویی برای بازی در فیلم  سینمایی «بادیگارد» اهدا شد.

محمدحسین مهدویان برنده تندیس بهترین فیلمنامه در بخش سینمای ایران شد.

تندیس بهترین کارگردانی به ابراهیم حاتمی کیا برای فیلم بادیگارد تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیات داوران به ابوالقاسم طالبی برای نویسندگی و کارگردانی فیلم یتیم خانه ایران رسید.

جایزه بهترین فیلم به حبیب الله والی نژاد برای تهیه کنندگی فیلم ایستاده در غبار اهدا شد.

جایزه ویژه هیات داوران برای بهترین فیلم با موضوع انقلاب اسلامی به نرگس آبیار برای فیلم نفس تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیات داوران به بهترین فیلم با موضوع متناسب با منطقه به عبدالحسن برزیده  برای «مزار شریف» رسید.

جایزه ویژه آرای مردمی به پژمان لشگری پور برای فیلم «بادیگارد» تعلق گرفت.

بخش فیلم داستانی کوتاه

دیپلم افتخار برگزیده سوم به حسام اسلامی برای فیلم «نخجیر» رسید. دیپلم افتخار برگزیده دوم امید شمس و سیدپوریا پیشوایی برای فیلم «گذر» تعلق گرفت و دیپلم افتخار برگزیده اول به سعید روغنی ها برای «گازور» رسید.

همچنین جایزه ویژه این بخش به همراه تندیس به محمد اسفندیاری برای فیلم قضاوت تعلق گرفت.

بخش فیلم‌ کوتاه داستانی و پویانمایی

دیپلم افتخار این بخش به امید خوش نظر برای «تمام زمستان‌هایی که ندیدم» رسید.

دیپلم افتخار برگزیده سوم به رضا زهتاب چیان به فیلم کوتاه «خانه» از ایران تعلق گرفت.

دیپلم افتخار برگزیده دوم به صدام وحیدی برای فیلم «تو امریکایی نیستی» از افغانستان اهدا شد.

تندیس برگزیده اول به ملیکا زعیری برای فیلم «محمد نام اول» از فرانسه اهدا شد.

در این بخش لوح یادبود به فرزند شهید شاطری اهدا شد.

در ادامه این بخش، سردار محمدرضا نقدی، سردار محمدعلی جعفری و سردار جواد جباری از مادر چهار شهید سوری که به ام غیاث مشهور است تجلیل به عمل آوردند.

بخش فیلم های مستند سینمای ایران

مصطفی رزاق کریمی، رضا برجی و محمدحسین جعفریان برای اهدای جوایز بخش مستند چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت به روی صحنه آمدند.

دیپلم افتخار برگزیده سوم بخش مستند به حمید عبداله زاده برای فیلم «ایرانی های مرتد»، دیپلم افتخار برگزیده دوم به بهروز نورانی پور برای فیلم « 157 A» و تندیس برگزیده نفر اول به امیر حسین نوروزی برای فیلم «پل» اهدا شد.

برنده جایزه ویژه هیئت داوران در بخش شهدای منا به ناصر نادری برای فیلم «آقای سفیر» اهدا شد. همچنین دیپلم افتخار برای روشن گری عالادنه در مسایل روز به مهدی نقویان برای فیلم «برادران» تعلق گرفت.

بخش فیلم مستند بین الملل

لوح تقدیر بخش مستند بین الملل به دز چندلر برای کارگردانی فیلم «شیرین» اهدا شد.

دیپلم افتخار برگزیده دوم به تام هینز برای فیلم «دو خط آبی» از آمریکا رسید و هیئت داوران بخش بین الملل تندیس برگزیده اول را به محمدالمغنی برای فیلم «شجاعیه» از فلسطین اهدا کردند.

تقدیر از شبکه المنار برای برافراشتن پرچم مقاومت

در ادامه مراسم تقدیر از حاج ابراهیم فرهات مدیر شبکه المنار به پاس نقش برجسته این شبکه در برافراشتن پرچم مقاومت توسط سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و محمد خزاعی دبیر جشنواره فیلم مقاومت انجام شد.

بخش مردمی  جلوه گاه نور

لوح تقدیر این بخش به جوان ترین شرکت کننده دراین بخش به علی کاکایی برای فیلم «مسافری از آسمان» رسید. دیپلم افتخار دوم و جوایز نقدی جلوه گاه نور به محسن جهانبانی برای کارگردانی فیلم «قاصدی از کوی عشق» اهدا شد و تندیس برگزیده اول بخش مردمی جلوه گاه نور به حامد کشانی کارگردان فیلم «مادرخوانده» اهدا شد.

دیپلم افتخار سوم به ساسان فلاح فر برای فیلم «مادرانه»، فیلم برگزیده دوم به علی محمد خانیکی و محمد صادق رمضانی مقدم برای فیلم «یک روز یک زندگی» و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار اول به کارگردان فیلم «بی بی» ساخته حسین طالبی مقدم تعلق گرفت.

اجرای قطعه «دیروز، امروز، فردا» و ترانه «سپر» توسط حامد زمانی در اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت اجرا شد که این قطعه را به خانواده های شهدای مدافعین حرم تقدیم کرد.

بخش برگزیدگان جایزه عماد مغنیه

در این بخش فاطمه مغنیه، فرزند شهید عماد مغنیه و زینب سلیمانی فرزند سردار سلیمانی، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به روی صحنه آمدند.

دیپلم افتخار به عباس لاجوردی برای فیلم سینمایی «جشن تولد» رسید.

دیپلم افتخار جشنواره فیلم مقاومت به هادی مقدم دوست برای روایت چهارم فیلم سینمایی «هیهات» تعلق گرفت.

تندیس ویژه بخش عماد مغنیه به روح الله رفیعی برای فیلم مستند «فرمانده جواد» اهدا شد.

بخش فیلم های سینمایی بین الملل

تندیس بهترین فیلمنامه به می المصری برای فیلم «3000 شب» از لبنان، تندیس بهترین کارگردانی به مارکو نابرسینک برای فیلم «جنگل ها هنوز سبزند» از اتریش، تندیس بهترین فیلم به حبیب والی نژاد برای فیلم «ایستاده در غبار» از ایران اهدا شد.

جایزه ویژه هیات داوران به «فیلم سوریون» به کارگردانی باسل الخطیب از سوریه و فیلم «مزار شریف» به کارگردانی عبدالحسن برزیده تعلق گرفت.

اختتامیه جشنواره مقاومت

بخش بهترین فیلم سینمای ایران از نگاه خانواده شهدا

جایزه بهترین نقش آفرینی در بخش بهترین فیلم از نگاه خانواده شهدا به علیرام نورایی برای بازی در فیلم «یتیم خانه ایران» اهدا شد.

ضمن تقدیر از کارگردان فیلم «یتیم خانه ایران»، جایزه بهترین اثر از منظر خانواده شهدا به فیلم «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی کیا تعلق گرفت.

علیرام نورایی پس از دریافت جایزه خود گفت: حال خوبم را به کوری تمام بدخواهان سرزمینم، به شهدای وطنم مخصوصا شهدای مدافع حرم تقدیم می کنم.

همچنین پدر شهید احمدی روشن نیز انگشتر خود را به دلیل ساخت فیلم های ارزشی و مواضع انسان دوستانه به ابوالقاسم طالبی تقدیم کرد.

 


2,916 بازدید

نظرات کاربران

۰
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.