توقیف فیلم خانه دختر

فیلم خانه دختر برای همیشه بایگانی شد !

یک فیلم دیگر هم توقیف شد .  این بار ما ماجرا فقط توصیف یک صحنه سیاه از سنت های گذشته نیست بلکه حالا در این فیلم تازه توقیف شده روایت تجاوز به محارم روی پرده رفته است .

اما امروز علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دیدار با وزیر اوقاف اردن در پاسخ به علت توقیف فیلم سینمایی «خانه دختر» اظهار داشت: این فیلم اشکالاتی داشت که منجر به توقیف آن شده و علی‌رغم اصلاحاتی که داده شده بود آن را برطرف نکردند.
من با توجه به اصلاحاتی که داده بودند در آخرین مرحله فیلم را دوباره دیدم اما اصلاحات انجام نشده بود به همین خاطر؛ ما به عقیده گذشته خود پا برجا هستیم و نمی‌توانیم به راحتی اجازه اکران این فیلم را بدهیم.
گفتنی است فیلم سینمایی «خانه دختر» در جشنواره سی و سوم به نمایش درآمد که برخی از سکانس های فیلم با انتقاداتی همراه بود و چند نکته در فیلم باعث شد که این اثر چند ماهی را در صف اکران بماند تا بالاخره مسئولان سینمایی اعلام کردند که تنها این فیلم با اعمال اصلاحات می تواند اکران شود که با توجه به نظر قاطع وزیر ارشاد مبنی بر توقف اکران فیلم «خانه دختر» نشان میدهد این اصلاحات از سوی عوامل سازنده انجام نشده است.
«خانه دختر» را می توان اولین ساخته بلند سینمایی شهرام شاه حسینی به حساب آورد اگرچه که شاه حسینی پیش از این با فیلم های «کلاغ پر»، «زن ها فرشته اند» و «آقای هفت رنگ» به سینمای ایران راه پیدا کرده است و حتی پیش تر از آن هم با فیلم کوتاه «به طعم خاک» توانست سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را در سال ۱۳۸۱ از آن خود کند.
اما «خانه دختر» به لحاظ ایده و داستانی که دستمایه فیلمنامه پرویز شهبازی قرار گرفته، پا را از ساخته های قبلی این کارگردان فراتر می گذارد و وارد جهان جدی تری می شود.
شهرام شاه حسینی خود در این باره معتقد است که فیلمی ساخته که به خودش تعلق دارد و از آنجا که گیشه برایش اهمیت زیادی دارد می گوید اگر این فیلم با اقبال مخاطب مواجه نشود و یک میلیارد تومان نفروشد در کار خود شکست خورده است.
خانه دختر داستان دختر دانشجویی در آستانه ازدواج است که درست در روز عقد اتفاقی برایش رخ می دهد و قصه فیلم از اینجا رقم می خورد. ماجرا از این قرار است که در این فیلم در ابتدا مخاطب فکر می کند که بازیگر خانم پیش  از ازدواج با مرد دیگری رابطه داشته و از این جهت است که دچار برخی مشکلات است و نمی تواند شرط مادر شوهرش را برای آزمایش بپذیرد . اما در ادامه فیلم متوجه می شویم که آن فرد کسی نبوده جز پدر این دختر ! منصور با بازی حامد بهداد و بهار با بازی رعنا آزادی‌ور نقش این زوج را بازی می‌کنند و ابتدای این فیلم دوستان دانشجوی بهار با بازی پگاه آهنگرانی و باران کوثری مشغول خرید و آماده کردن خود برای این عروسی هستند که شخصی به آنها اطلاع می دهد بهار فوت کرده است و مراسم عروسی برگزار نمی شود. .حامد بهداد، نسیم ادبی، پگاه آهنگرانی، رویا تیموریان، بهناز جعفری، باران کوثری، محمدرضا هدایتی، بابک کریمی، رعنا آزادی ور و نادر فلاح از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.


7,544 بازدید

نظرات کاربران

۳
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

بهاره سه شنبه ۸ دی ۱۳۹۴

نمیخواین قبول کنید وضع خرابه؟؟؟؟
به فیلم اجازه اکران باید داد … .

atefeh دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴

اخه چرا باید ساخت یک همچین فیلمی لغو بشه؟؟؟

بهاره سه شنبه ۸ دی ۱۳۹۴

ساخت فیلم لغو نشده، اکرانش لغو شده.