سریال پس از باران

سریال پس از باران به کارگردانی سعید سلطانی برای اولین بار در سال 1379 ساخته و از شبکه سه سیما پخش گردید . سریالی که یکی از بهترین و به اصطلاح خیابان خلوت کن ترین سریالهای آن زمان بودی و توانسته بود مخاطبان زیادی را به لحاظ داستان و محتوایش جذب نماید.

از طرفی دیگر حضور متعدد بازیگران مطرح در این مجموعه یکی دیگر از نقاط قوت آن بود.

زمان پخش از شبکه آی فیلم : این مجموعه از 20 اذرماه 96 هر شب ساعت 21 پخش خواهد گردید و تکرار آن در دو نوبت 5 صبح و 13 عصر پخش خواهد شد . تعداد قسمتهای این سریال در پخش اصلی 37 قسمت بوده است.

در ادامه به معرفی خلاصه داستان و موضوع فیلم و بیوگرافی بازیگران آن می پردازیم.

اسامی بازیگران زن و مرد سریال پس از باران با نقش شان

محمود پاک نیت: در نقش خان ( ارباب)
کتایون ریاحی:خانم بس
مرجان محتشم:شهربانو
صبا کمالی:مرضیه

رحیم نوروزی:جوانی فرخ
شهاب حسینی:علی
حامد کلاهداری:مسعود
جهانگیر الماسی:پیری فرخ

مهوش صبرکن:مادر خانم بس
بهزاد فراهانی:عمو جلال
ثریا قاسمی:زن عمو
جمیله شیخی:عمه

امیر آتشانی:غلام
کیومرث ملک مطیعی:نصرالله
حسین توشه:شمس الله
علی طالب لو:عمو ابراهیم

محمدهادی قمیشی:دایی یونس
مهناز انصاریان:خاله شیرین
نیکو خردمند:خاله خانم
نادیا گلچین:نرگس
رامین پرچمی:پسر عمه مرضیه


بازیگران پس از باران

بیوگرافی محمود پاک نیت بازیگر نقش ارباب در سریال پس از باران

محمود پاک‌نیت (متولد ۱۰ دی ۱۳۳۱ در کازرون) بازیگر ایرانی است. محمود پاک‌نیت، از سال ۱۳۴۸ در زمینهٔ تئاتر شروع به کار کرد و در ۵۲ نمایش حضور یافت. وی در سال ۱۳۵۲ به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد. از سال ۱۳۶۷ به فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون پرداخت و موفق به اخذ درجهٔ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردید.

با مجموعه پرطرفدار روزی روزگاری به محبوبیت دست یافت؛ و محبوبیت او با مجموعه‌های پدرسالار و پس از باران ادامه یافت. او در سریال یوسف پیامبر در نقش یعقوب ایفای نقش کرده‌است. وی همسر مهوش صبرکن (بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون) است. وی در سریال شهرزاد در نقش جمشید پدر شهرزاد به ایفای نقش پرداخت.


بازیگر زن سریال پس از باران

بیوگرافی کتایون ریاحی بازیگر نقش خانم بس ( زن اول ارباب)

کتایون ریاحی بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد 10 دی ماه 1340 در تهران می باشد و 56 سال سن دارد.

پدرش شیرازی و مادر وی گیلانی تبار هستند. پدر وی اردشیر ریاحی پزشک ارتوپد در بیمارستان چمران شیراز و مادرش گیتی ریاحی و همسرش نیز یکی از سهام داران اصلی شرکت اویل ورد آمریکا است . وی با بازی در همین سریال پس از باران توانست به خوبی دیده شود و بعد از آن هم با سریال یوسف پیامبر.

ریاحی مدیرعامل و بنیانگذار بنیاد نیکوکاری کمک، کیش مهر کتایون، است.

وی در خرداد 1388 بعد از اتمام پروژه یوسف پیامبر طی یاداشتی به سایت سیمافیلم، کناره‌گیری خود از دنیای بازیگری را اعلام کرد و حضور او در آن سریال آخرین کار تصویری او بود.


بازیگر نقش شهربانو در پس از باران

بیوگرافی مرجانه محتشم بازیگر نقش شهربانو  (خانم کوچیک زن دوم ارباب)

مرجان محتشم متولد 13 اسفند ۱۳۴۸ تهران بازیگر سینما و تلویزیون ایران است و 48 سال سن دارد.

محتشم برای اولین بار و به طور حرفه‌ای سال ۱۳۷۶ با سریال «بهشت گمشده» به کارگردانی کامران قدکچیان وارد عرصه هنر شد، اولین تجربه تلویزیونی‌اش به سریال حقیقت آیینه به کارگردانی اسماعیل میهن‌دوست برمی‌گردد. عمده شهرت او، به دلیل ایفای نقش در سریال پس از باران و در نقش شهربانو بوده‌است.

بعد از حضورش در این سریال دیگر شاهد او در آثار سینمایی و تلویزیون نبودیم که او درباره علت کم کاری اش گفته است :

من در اوج دوران بازیگری ام هم بارها عنوان کرده بودم که بازیگری نیستم که تنها ماندن در عرصه بازیگری را سرلوحه اهدافم قرار دهم و بخواهم به هر قیمتی بازی کنم. متأسفانه برخی از بازیگران با تن دادن به روابط نا مشروع برای خود جایگاهی در سینما دست و پا می‌کنند. کاری که من حاضر شدم به قیمت حذف شدنم از عرصه بازیگری به آن تن ندهم. مرجان محتشم می‌افزاید: متأسفانه برخی از بازیگران هستند که برای محبوبیت کاذب و بودن در عرصه این بی‌اخلاقی‌ها را بدون در نظر گرفتن نقش خدا در زندگی به جان می‌خرند.


بازیگران فیلم پس از باران

بیوگرافی رحیم نوروزی بازیگر نقش فرخ ( برادر خانم بس با بازی کتایون ریاحی)

رحیم نوروزی (متولد 1346 در رشت)، بازیگر سینما و تلویزیون است. اولین جرقه‌های بازیگری او در کلاسهای بهروز بقایی و بهزاد عشقی زده شد. با نمایشنامه‌های اکبر رادی بازیگری برای او جدی شد و با ایفای نقش در مجموعه پس از باران به شهرت رسید و سپس در فیلمها و تئاترها و سریالها و تله فیلمهای بسیاری بازی کرد از جمله تب (رضا کریمی)، عشق و عالیجناب (حسین پاکدل)، خانه‌ای در تاریکی (سعید سلطانی)، کلانتر (محسن شاه محمدی)، یادآوری (حجت قاسم‌زاده) و کرگدن (فرزاد موتمن). نوروزی دارای مدرک کاردانی رشته مرمت بناهای تاریخی و کارشناسی تئاتر با گرایش ادبیات نمایشی است.


بیوگرافی مهوش صبر کن بازیگر نقش مادر خانم بس زن اول ارباب

مهوش صبرکن سال 1339 در شیراز متولد شد. از سال 1356 با تئاتر حرفه ای شروع به کار کرد و در حدود 20 نمایش حضور یافت. از ابتدای کار تئاتر در تلویزیون نیز فعالیت داشت و در کنار بازی در تله تئاترهای تلویزیونی و سریال در شیراز به آموزش کودکان و نوجوانان در زمینه تئاتر پرداخته است و هم اکنون نیز به عنوان بازیگر مشغول به کار است.


پس از باران

بیوگرافی محمدهادی قمیشی بازیگر نقش دایی یونس

محمدهادی قمیشی (متولد ۱ فروردین ۱۳۴۰ – دزفول) بازیگر، طراح صحنه و لباس، کارگردان، طراح پوستر و بروشور اهل ایران است.


  عکس بازیگران پس از باران

بیوگرافی صبا کمالی بازیگر نقش مرضیه در پس از باران

صبا کمالی بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد 25 آبان 1355 در ساری می باشد و 41 سال سن دارد.

تحصیلات : کمالی دارای مدرک کارشناسی از دانشکده سینما و تاتر می باشد و همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت می باشد.

صبا کمالی فعالیت هنری خود را از سال 1376 با بازی در تاتر آغاز نمود و با محجوعه پس از باران وارد تلویزیون شد.

صبا کمالی در سال 1377 جایزهٔ نخست بهترین بازیگر را از سومین جشنوارهٔ تئاتر تهران برای بازی در نمایش «از عدمیت تا آدمیت» بُرد.

بیوگرافی حامد کلاهداری بازیگر نقش مسعود

حامد کلاهداری (متولد سال ۱۳۶۱) کارگردان و بازیگر جوان سینماست. فعالیت سینما را از سال ۱۳۷۳ آغاز کرد.

او در سال ۱۳۸۷ نخستین فیلم خود شکلات داغ را ساخت که در سینماهای ایران اکران گشت و یک سال بعد در قالب سی دی به بازار آمد. در سال ۱۳۸۹ نیز فیلم دیگری تحت عنوان پایان‌نامه را ساخت که در آن حوادث انتخابات سال ۸۸ را به نمایش گذاشت. در سال ۱۳۹۰ کلاهداری اولین فیلم طنز خود را با نام فرار از کمپ ساخت که در سینماها اکران نگشت و دی وی دی آن در سال بعد به بازار رسید. بازیگران این فیلم عبارتند از: ارژنگ امیرفضلی، احمد پورمخبر و یوسف صیادی.


سریال پس از باران

بیوگرافی ساقی زینتی بازیگر نقش توران ( کلفت) در پس از باران

ساقی زینتی متولد 1349 در رشت بازیگر – کار آفرین و مشاور است

بازیگری رو خیلی دوست داشت اما پدرش سرسخت بود و به شدت مخالف بعد از اینکه در سال 1370 دیپلم اش را گرفت قرار بود فیلم مخمصصه در رشت ساخته شود که از طریق آگهی متوجه جذب نیرو در رشته بازیگری، خیاطی و منشی صحنه میشود او به نیت خیاطی می رود اما کارگردان از او میخواهد تست بازیگری بدهد او قبول میشود و پایش به عرصه بازیگر باز میشود.


بیوگرافی جهانگیر الماسی بازیگر نقش پیری فرخ گلاب دره ای

جهانگیر الماسی، (متولد سال ۱۳۳۴، تهران از بازیگران ایرانی است. فارغ‌التحصیل رشته شیمی و فوق لیسانس «حقوق و روابط بین‌الملل» (۱۳۵۵) است. وی فعالیت هنری خود را در تئاتر از سال ۱۳۴۸ در اهواز آغاز کرد و با بازی در فیلم ریشه در خون به کارگردانی سیروس الوند وارد سینما شد. تشکیل «گروه تئاتر آژیده» با «پرویز بشردوست» (۱۳۵۲)، فعالیت در واحد فرهنگی تلویزیون و انتشار «نشریه نوشین» (۵۹ – ۱۳۵۸) از دیگر کارهای اولیه جهانگیر الماسی بوده‌اند. مانند هنرمندانی چون محمد رضا شریفی‌نیا و احمد نجفی، الماسی یکی از معدود بازیگران ایران است که برای حمایت از محمود احمدی‌نژاد ریاست جمهوری ایران شناخته شده است.


خلاصه داستان سریال پس از باران

«پس از باران» داستان دکتر مهرپرور و همسرش است که وقتی عازم شمال ایران (گیلان) می‌شوند در یک تصادف رانندگی کشته می‌شوند و فرزندانشان از آنجایی که به این مرگ مشکوک هستند جهت بررسی بیش‌تر به شمال سفر می‌کنند، هرچه از سفرشان در شمال می‌گذرد آن‌ها از راز خانوادگی‌شان اطلاعات بیش‌تری به‌دست می‌آورند. این اطلاعات به نقل از مادربزرگشان نقل می‌شود.

در روایتی که از رویدادهای قدیم توسط مادربزرگ مرضیه و مسعود بازگو می‌شود، به داستان زنی اشاره می‌شود که شوهرش ارباب است و به خاطر بچه‌دارنشدن زنش با اصرار مدام زن اولش تصمیم به ازدواج می‌گیرید که با یک دختر رعیت ازدواج کند و از طبقه رعیت همسر اختیار کند این وسط مادرزن اول ارباب به همراه برادرزن اول ارباب مشقت‌های زیادی به زن ارباب می‌دهند و.. .

پس از باران روایتی انسانی از روابط ارباب و رعیتی بود. این سریال با موضوع قراردادن زندگی خانواده یک ارباب و حضور دختری با عنوان همسر دوم ارباب، به نمایش شرایط جدید و مخالفت‌های خانواده ارباب «همسر اول» و عواقب و عوارض چنین حضوری می‌پرداخت.[۶][۷] در این سریال عشق همراه با ارباب بودن، و مظلومیت زنان دوم اربابان و قدرت اربابان و خان‌ها را در گذشته می‌توان دید. این سریال روایتی از دوران زندگی در زمان رضا شاه پهلویست و مشکلاتی که مردم متحمل می‌شدند.


عکسهای سریال پس از باران

سریال پس از باران

عکسهای با کیفیت از سریال پس از بارانعکسهای پشت صحنه سریال پس از باران

عکسهای پشت صحنه سریال پس از باران

بازیگران پس از باران

سریال پس از باران

عکس بازیگران فیلم پس از باران 

بازیگران سریال پس از باران


54,570 بازدید

نظرات کاربران

۱
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

ناشناس جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹

واقعاسریال قشنگی هست هرچندبارکه میبینی تازگی خودش راداره