ستاره اسکندری

بیوگرافی و زندگینامه

ستاره اسکندری بازیگر زن سینما و تلویزیون متولد 25 خرداد 1353 در تربت حیدریه می باشد و 43 سال سن دارد.

تحصیلات : اسکندری دانشجوی انصرافی رشته مترجمی زبان انگلیسی می باشد.

وی فعالیت خود در بازیگری را از سال 1375 با حضور در فیلم سینمایی حریف دل شروع نمود.

وی دو خواهر به نام های لاله و سارا اسکندری و یک برادر به اسم سیامک دارد.

اوج کار ستاره اسکندری زمانی بود که وی به جای پوپک گلدره در سریال نرگس ایفای نقش نمود و از همان زمان به خوبی شناخته شد.

ازدواج و همسرش

ستاره اسکندری چند سالی است که ازدواج کرده است . خواهر او این خبر را اعلام نموده است . تا کنون عکسی از همسرش منتشر نشده است.

اینستاگرام ستاره اسکندری : instagram/Setareheskandari

ستاره اسکندری و مادرش

ستاره اسکندری و مادرش

پدر ( عبدالواحد اسکندری ) ستاره اسکندری  در سال 95 از دنیا رفت.ستاره اسکندری و خواهرش لاله اسکندری

عکس از ستاره اسکندری و خواهرش لاله اسکندری که او هم از بازیگران و هنرمندان سینما است.

گفت و گو با ستاره اسکندری 

امسال در عرصه بازیگری در سینما کم‌کار بودید. دلیلش چیست؟

درگیر اجرای نمایش “هم هوایی” در فرانسه بودم و در حدود یک ماهی در پاریس بودیم و به همین دلیل نتوانستم چند پیشنهاد سینمایی را قبول کنم این شد که کمی‌کم‌کارتر شدم اما از آن طرف هم در شبکه خانگی سریال “دندون طلا” را داشتم که با اقبال مخاطبان روبرو شد و هم در عرصه تئاتر تجربیات خوبی را کسب کردم.

نوروز هر سال بسیاری از ایرانیان به سفر می‌روند. به بعنوان یک بازیگر مطرح چقدر سفر در زندگیتان جایگاه دارد؟ و آیا تا به حال پیش آمده به خاطر رفتن به یک سفر یک نقش خوب را رد کنید؟

بسته به شرایط  دارد و اگر سفرم کاری و از اجبار و تعهد شغلی باشد پیشنهاد را رد می‌کنم. در شرایط سفرهای معمولی سفرم را کنسل می‌کنم و ترجیح می‌دهم فیلمنامه خوبی که پیشنهاد شده است را قبول کنم.

سفر رفتن چقدر تجربیات شما را زیاد کرده است؟

بسیار سفر تا پخته شود خامی؛ این یکی از ضرب‌المثلهای قدیمی ‌ایرانی است که سالها پیش نیاکان ما آن را طرح کرده‌اند و طی قرون مختلف نیز همچنان این تعبیر پابرجاست و واقعیت است که هیچ چیز به اندازه سفر به تکامل نگاه و بینش شخصی یک آدم کمک نمی‌کند. دیدن فرهنگ و آداب و رسوم آدم‌های مختلف در سراسر جهان دستاوردهای مهمی‌ را برای بازیگر رقم می‌زند.

اگر بخواهید به صورت کلی بگویید آیا کل ایران را به طور کامل دیده‌اید یا آن که هنوز هم باید سفرهایی بروید تا کارنامه ایران‌گردی‌تان کامل شود.

به جز سه استان سیستان، کردستان و لرستان بقیه استان‌های کشور را دیده‌ام و سفر به این سه استان برنامه سال 95 است! 

معمولا در سفرهایتان در هتل اقامت می‌کنید یا ترجیح می‌دهید به سبک توریست‌های حرفه‌ای هر جا که شد اسباب اقامت را فراهم کنید.

لزوما نه، در خیلی از سفرها در طبیعت چادر می‌زنم. زیاد اهل رفتن به هتل‌های لوکس نیستم. آخرین سفرم که خیلی خوش گذشت با خودروی شخصی بود و مدام در بین راه چادر می‌زدیم و از محیط طبیعی لذت می‌بردیم. این سفر از تهران شروع و به گیلان ، زنجان و قزوین ختم شد و جاهایی تاریخی مثل قلعه بابک و تخت سلیمان را دیدم. 

در میان دوستان بازیگرتان هم پای سفر دارید.

 نه، البته برخی از مواقع با سامیه لک سفر می‌روم. 

ستاره اسکندری و همسرش

شخصیتی که در فیلم “نیمه شب اتفاق افتاد “بازی می‌کنید یکی از متفاوت‌ترین کاراکترهای کارنامه بازیگری‌تان است؛ زنی از طبقه پایین جامعه که به نظر می‌رسد برای داشتن زندگی بهتر با مردی مسن ازدواج می‌کند.

ازدواجش عاشقانه و نه از روی حسابگری است و البته ماحصل این ازدواج، داشتن زندگی بهتری برای او است. این زن خیلی متعهدانه پای زندگی مشترکش ایستاده است و به شوهرش اهمیت می‌دهد و مواظب او است.

برای پرداخت کاراکتر برخی از جملات را پس و پیش و عامیانه می‌گفتید. آیا برای رنگ‌آمیزی نقش چنین رویکردی را دنبال کردید.

آن زن عامیانه  حرف می‌زند و در کلان شهری مثل تهران شاهد حضور آدم‌های با لهجه و فرهنگ مختلفی هستیم. در نوع حرف زدن این آدم‌ها که پیشینه شهرستانی دارند آهنگ و نواهایی وجود دارد و به هرحال این زن جزو طبقه متوسطی است که متعلق به حاشیه تهران است. 

آیا این نوع حرف زدن این شخصیت در فیلمنامه وجود داشت؟

وجود نداشت و پیشنهاد من بود و البته با همراهی کارگردان سعی کردم به آن ماهیتی واقعی بدهم تا به بلوغ برسد.

در کارنامه بازیگری شما هم نقش‌های زنان روشنفکر و تحصیل‌کرده و هم زنان عامی ‌و معمولی دیده می‌شود. آیا به ایفای نقش‌های متفاوت اعتقاد دارید؟

جزو گروه بازیگرانی هستم که به تنوع نقش اعتقاد دارم  و انتخاب‌هایم در همین راستا است و دوست دارم دائما نقش‌های متفاوتی را بازی کنم و از قالب‌های گذشته بازیگریم دور شوم. این رویه نشأت گرفته از تربیت و تفکر تئاتریم است. در تئاتر بازیگر با شخصیت‌های متفاوتی مواجه است. ممکن است در نمایشی نقش ژولیت را بازی کنید و یا زنان طبقه متوسط و فرودست. تنوع نقش‌ها در تئاتر بیشتر و گسترده‌تر است.

آیا فیلم “نیمه شب اتفاق افتاد” یک اثر زنانه است؟

فیلمی‌است که قهرمان‌هایش زن هستند اما فیلم زنانه و یا فمینیستی محسوب نمی‌شود و در فیلم نگاه زنان مختلف به مقوله عشق روایت می‌شود. به نظرم این فیلم اثری در رثای عشق است.

جوانی ستاره اسکندری

کار کردن با تینا پاکروان چگونه بود؟

یک  همکاری خوب و درجه یک بود. تینا پاکروان جزو کارگردان‌هایی است که  فضای اثرش را می‌شناسد و بر کارش هم مسلط است و تقریبا هم سن و سال هستیم و حرف هم را خوب می‌فهمیم. این همفکری با طلا معتضدی نویسنده فیلم‌نامه هم وجود داشت.

چقدر وجوهات اجتماعی در ساختار فیلم “نیمه شب…” وجود دارد؟

 در فیلم بحث عشقهای نامتعارف مطرح می‌شود و اینکه چقدر به آدم‌هایی که درگیر چنین عشق‌هایی هستند حق می‌دهیم   به هر حال داستان درباره مسأله‌ای صحبت می‌کند که در جامعه با آن روبروییم و باید یاد بگیریم که برخوردی منصفانه با این مسأله داشته باشیم. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های فیلم هم همین است یعنی کمک می‌کند مخاطبان ایرانی با دیدی عاقلانه به چنین عشق‌هایی بنگرند.

برای گذاراندن تعطیلات نوروزی چه برنامه‌ای داید؟

سفرعید را امسال به خاطر بازی درسریال “زعفرانی” که این روزها در حال ضبط  و فیلمبرداری برای پخش در ایام نوروز است از دست داده‌ام. این سریال محصول شبکه دو است و طبق برنامه‌ریزی گروه تولید فیلمبرداریش تا دهم فروردین ادامه خواهد داشت و از طرفی در ایام نوروز اغلب شهرهای توریستی با تراکم مسافران نوروزی مواجه است و شلوغ و پر تراکم است و نمی‌شود از تعطیلات لذت برد. بنابراین ترجیح می‌دهم بعد از خاتمه تعطیلات نوروزی به سفر بروم.

حضورتان در سریالی نوروزی را چطور می‌بینید؟

دفعه اولی نیست که در یک سریال نوروزی بازی می‌کنم و چند سال قبل هم در ایام نوروز سریال “هفت سین” به کارگردانی یداله.. صمدی را بازی کرده بودم که اتفاقا بازخوردهای خوبی هم نسبت به آن صورت گرفت. در کل اینکه به عنوان بازیگر با بازی در سریال نوروزی زمانی که حال مردم خوب است کمکی می‌کنم به افزایش شادی و نشاط، حالم را خوب می‌کند.

عکسهای ستاره اسکندری

برای سال بعد چه برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌اید؟

من عاشق سفرم و امیدوارم سفرهای خوبی در سال آینده در پیش داشته باشم و همچنین نقش‌های خوبی برای بازی در سینما و تلویزیون به من پیشنهاد شود. 

ستاره اسکندری

فیلمهای سینمایی ستاره اسکندری 

دریاچه ماهی (مریم دوستی، ۱۳۹۵)
خانه کاغذی (مهدی صباغ زاده، ۱۳۹۵)
نیمه شب اتفاق افتاد (۱۳۹۴)
نزدیکتر (۱۳۹۳)

فردا (۱۳۹۲)
ناخواسته (۱۳۹۲)
هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند (۱۳۹۱، حضور افتخاری)
شیر تو شیر (۱۳۹۰)

آقا یوسف (۱۳۸۹)
ایستگاه آخر (اپیزود ملاقات) (۱۳۸۹)
چسب زخم (اپیزود ملاقات) (۱۳۸۹)
قبرستان غیرانتفاعی (۱۳۸۹)

قصه پریا (۱۳۸۹)
ملاقات (۱۳۸۹)
شبانه‌روز (۱۳۸۷)
شبانه (۱۳۸۴)

مواجهه (۱۳۸۳)
تارزن و تارزان (۱۳۸۰)
مسافر ری (۱۳۷۹)
حریف دل (۱۳۷۵)

سریال های ستاره اسکندری 

ماجراهای خانه شماره ۱۳
نرگس (سیروس مقدم)
مرگ تدریجی یک رؤیا

فاکتور هشت
شوق پرواز
هفت سین

زعفرانی(۱۳۹۴)
سریال گمشدگان (1396)

ستاره اسکندری ,بیوگرافی ستاره اسکندری ,خواهر ستاره اسکندری

تئاترهای ستاره اسکندری 

رومئو ژولیت به کارگردانی علی رفیعی (۱۳۷۹)
دندون طلا به کارگردانی داوود میرباقری

سعادت لرزان مردمان تیره روز به کارگردانی محسن علیخانی
شب هزار و یکم به کارگردانی بهرام بیضایی
هم هوایی به کارگردانی افسانه ماهیان

بیوگرافی ستاره اسکندری و همسرش

 


38,259 بازدید

نظرات کاربران

۰
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.